Deze ontwikkelaarsversie van de Xbox 720 werd begin juli op een ontwikkelaarsforum te koop aangeboden, waar ook veel devkits voor andere spelcomputers worden verkocht. Een betrouwbare bron wees InsideGamer destijds op dit nieuws. Inmiddels heeft Eurogamers Digital Foundry bij verschillende ontwikkelaars bevestigd gekregen dat de devkit, die de codenaam Durango draagt, echt is.
De persoon die de devkit te koop aanbood, bekend onder de alias DaE, deed dit als grap. Hij werd hier echter voor geband en de advertentie is kort daarna weer verwijderd. Volgens DaE bevat Durango naast de octa-core CPU van Intel een videokaart van Nvidia en meer dan 8 gigabyte aan intern geheugen.
Digital Foundry maakt de kanttekening dat devkits doorgaans twee keer zoveel geheugen hebben als het eindproduct dat voor consumenten beschikbaar komt. Bovendien merkt de site op dat, hoewel bevestigd is dat de gelekte afbeeldingen van Durango echt zijn, er geen bron is gevonden die DaE's beweringen over de interne hardware kan bevestigen. De specificaties, met name de Nvida-videokaart, verschillen van wat er in de Xbox 360 zit. Die heeft bijvoorbeeld een GPU van fabrikant ATI.
Reacties op: 'Xbox 720 krijgt CPU met acht cores'
DarkSkillZ
XtraLinkUK
Dit zou kunnen betekenen dat de processor sowieso 8 cores heeft. Waarom zou je op 8 cores moeten kunnen programmeren om later terug te moeten schroeven? Het zal vast een wat krachtigere versie zijn, maar met name het ram zal maximaal 4gb zijn. En dat vind ik persoonlijk best veel voor een console.
Maar nogmaals erg goed nieuws, ik ben benieuwd wat voor prijskaartje er aan de nieuwe Xbox gehangen gaat worden.
Hybr1d
Arend94
Svarog
Als je een brakke videokaart heb is het nog ruk.
Svarog
Xanadu
Gewoon afwachten dus. :)
keepitfrosty
XtraLinkUK
Die distance view die deze generatie enorm wordt terug geschroefd voor de console, om een voorbeeld te noemen. Is bij de volgende generatie, als hij op z'n eind loopt en er voor de pc over het algemeen voor 4 cores geprogrameerd gaat worden, ( nu vaak al voor 2 cores ) dan niet meer nodig.
Ja, ik ben het met je eens dat veel multi-platform titels hier niet veel aan zullen hebben. Maar in een later stadium en voor de exclusives is dit wel een goede zaak.
wesley-ps3
CribZ
LTI
Addergebroed
WishMasterZero
PS3 heeft er maar 7, eigenlijk 6 zelfs want 1tje is alleen voor t OS
Heinster
Wel even voor de duidelijkheid dat de hardware niet gekozen is doordat ze voor die naam gaan, maar door de toevallen het aannemelijker werd om bij alle namen die ze hadden voor Xbox 8 te gaan.
---------
De Cores kunnen trouwens wel degelijk iets betekenen voor de graphics, zie Uncharted 2 en 3 die succesvol één van de cores als ondersteuning gebruiken voor nog betere graphics. Maar absoluut moet het grootste deel bij de GPU liggen.
Xanadu doelt waarschijnlijk niet hierop, maar heeft gelijk als hij bedoelt dat de CPU ook essentieel is voor een goed spel. De AI, gameplay, interactie met de omgeving en vele andere functies die niet grafisch deel uitmaken van een spel zullen van de cpu afhankelijk zijn.
wesley-ps3
Cornish
Want dat is uiteindelijk wel een 'moet' functie voor mij. Zonder backward-compatibility geen Xbox 720 in mijn huis. Ik hou veelte veel van spellen her spelen.
chrisboers
kawakippie
Aquemini