Microsoft bevestigde onlangs dat de nieuwe Xbox 360 in twee smaken zal verschijnen, een met, en een zonder hardeschijf. De softwaregigant heeft ervoor gezorgd dat alle games ook zonder HD probleemloos werken. De vraag is echter of games de hardeschijf nu wel volledig zullen gebruiken, aangezien ze het ook zonder prima doen. Op de vraag wat het ontbreken van de hardeschijf voor gevolgen voor games met de Unreal 3 engine heeft laat Mark Rein van Epic weten dat dit niets uitmaakt, en dat ontwikkelaars de HD op verschillende manieren kunnen gebruiken.

Een van de features in de nieuwe Unreal engine is Seamless World Support, waarbij de engine kijkt welke content mogelijk nodig zal zijn, en streamt dit dan alvast naar de PC of console. Het systeem is echter ontwikkeld met een optische schijf in gedachte, en dankzij de 512MB geheugen in de Xbox 360 is er ruimte voor zowel streaming content als next-generation graphics.You revealed at E3 2005 that in the case of Unreal Tournament 2007 the game will continuously stream content not only to allow big worlds such as those featured in the Conquest mode, but to also have matches starting right after the previous one ended. Hypothetically, could all this still be possible on the Xbox 360 without a hard drive? Mark Rein: Hypothetically this should be possible on Xbox 360 but thus far the majority of the effort on UT2007 has been aimed at the PC where we would naturally expect systems to have more available system memory. Also I should clarify that the idea is to load the next map while you're watching the scoreboard which appears when a match is completed.

De Unreal 3 engine wordt ook gebruikt voor verschillende massively multiplayer games zoals WEBZEN's MMOFPS, Huxley. Ook voor dit soort games maakt het niet uit dat er geen hardeschijf aanwezig is, aldus Mark Rein.