Ubisoft heeft vandaag de eerste details vrijgegeven van de Xbox 360-versie van Dark Messiah of Might & Magic, de actie-RPG die eind vorig jaar al voor de pc verscheen. De Xbox 360-versie zal geen rechtstreekse port van de pc-versie worden, maar bevat aardig wat nieuwe content en is qua besturing en graphics helemaal geoptimaliseerd voor de console van Microsoft.

Nieuwe content is er onder andere in de vorm van nieuwe singleplayermissies. Deze speciale 'epische missies' staan los van de singleplayercampagne en bieden een extra uitdaging en wijken ook qua opzet iets af van het eigenlijke spel. Ze zouden ongeveer een uur extra speeltijd met zich mee moeten brengen. Belangrijker is de multiplayer, die geheel vernieuwd is. De multiplayer van Dark Messiah op de pc was het eigenlijk 'net niet' en daarom heeft Ubisoft Annecy, dat de 360-versie voor zijn rekening neemt, vooral het systeem van leveling grondig op de schop genomen. In de Xbox 360-versie kies je in het begin de skills en hoef je deze niet eerst te verdienen.

De overzetting naar Xbox 360 neemt overigens nog aardig wat tijd in beslag. Stond het spel oorspronkelijk nog voor eind dit jaar in de planning, nu moeten we tot maart 2008 geduld hebben. Gelukkig zijn er vijf nieuwe screenshots om van te genieten!