Nieuws

X360-spellen vanaf november te spelen op Xbox One

Toekomstige Games with Gold-titels zijn backward compatible

Geschreven door Gijs Scheltens op
Vanaf november zijn Xbox 360-spellen te spelen op de Xbox One. Ook maakt Microsoft bekend dat toekomstige Games with Gold-spellen allemaal backward compatible zullen zijn.

De precieze datum waarop de Xbox One ook Xbox 360-spellen af kan spelen is nog niet bekend.

Microsoft kondigde backward compatibility al aan tijdens de E3. Het bedrijf maakte toen bekend dat een select aantal Xbox 360-titels speelbaar zou zijn op de Xbox One.

Bron: GameInformer

Dit artikel delen:

Lees meer

Halo Wars 2 aangekondigd Spelen met vuur in Just Cause 3
12

Reacties op: X360-spellen vanaf november te spelen op Xbox One

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • VVG-Gamer

    • 4 augustus 2015 18:12
    En als die al opnieuw is uitgebracht op de XBOX ONE, welke versie krijg je dan eigenlijk ????

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • haastnooit

    • 4 augustus 2015 19:01
    Ligt er denk ik aan welke versie je koopt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • VVG-Gamer

    • 4 augustus 2015 19:05
    Ja daar heb ik wat aan zucht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • NextKid

    • 4 augustus 2015 20:36
    Je speelt altijd de versie die je gekocht hebt. Dus stel je hebt dark souls 2 gekocht op je 360 dan wordt dit niet automatisch een xbox one versie.

    Ze gaan je game niet gratis upgraden. Anders worden de developers boos.;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • haastnooit

    • 4 augustus 2015 22:37
    En je hoeft niet ng apart een Xbox one versie aan te schaffen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 4 augustus 2015 23:57
    Zolang je maar in bezit bent van de disc of digitale versie.

    Ben nu bezig met Mass Effect op de One en werkt geweldig, heb zojuist Shadow Complex binnen gehaald dus die ga ik ook nog ff testen, Gears of War sla ik over gezien deze maand de Ultimate versie binnen komt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sabor

    • 4 augustus 2015 18:28
    Dus niet alle spellen zullen backwards compatible zijn?? Beetje vreemd.
    Ik wil graag Tales of Vesperia spelen maar wil hier geen xbox 360 voor kopen, maar misschien wel later een XBone.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • marco300

    • 4 augustus 2015 18:55
    Niet gelijk alle games. Maar gaande de tijd worden steeds meer games BWC. Dus blijven hopen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 4 augustus 2015 23:59
    Je kan een 360 2e hands kopen voor paar tientjes, lijkt mij het wel waard als je Tales of Vesperia enorm graag wilt spelen, daarnaast zal je wel in bezit moeten zijn van Tales of Vesperia of op disc of digitaal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sabor

    • 5 augustus 2015 00:24
    Had eigenlijk niet in de gaten dat een 360 al zo goedkoop te vinden is. Tales of Vesperia kopen doe ik uiteraard, mag mooi in de kast naast de andere Tales of games. ;)
    Maar ik wil misschien toch ooit een XBone ivm. de Rare collection en eventuele andere exclusives.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 5 augustus 2015 03:24
    Ik zou zeggen koop er 1 want hij is echt geweldig, lees daarnaast meer en meer op forums dat mensen die eigenaar waren van een 360 overstapten naar een PS4 omdat die eerder uit was maar nu alsnog een X1 erbij kopen.

    Het is naar mij mening een geweldige console met waanzinnige games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • VVG-Gamer

    • 5 augustus 2015 19:59
    Woo er komt nog veel meer

    www.aboutmarketing.nl/nieuws/2015-08-05/xbox-one-krijgt-november-windows-10-en-tv-opnamefunctie

    majornelson.com/2015/08/04/activity-feed-is-coming-to-xbox-360-preview-program/