Op de 6e dag van de maand Juni in het jaar 1944 arriveerden de geallieerden met al haar troepen in het Franse Normandiƫ. Het doel van de missie was het gebied vrij te maken voor andere Westerse troepen, hetzelfde doel heeft men in de budget game WWII Normandy.

Developer Third Law is na haar vorige game meteen begonnen met een nieuwe project wat de naam World War 2 Normandy op het voorhoofd geplakt kreeg. In de game is het de bedoeling 10 missies lang de Duitsers van je af te houden en zo het eerder genoemde doel na te streven.

De game, lopend op een oude versie van de MonoLith LithTechs engine, geeft mij alleen een raar gevoel, de game lijkt verdacht veel op Mortyr:1944 (wat in mijn ogen een slecht spel was, alles verliep nou net niet zoals het hoord). Ook het first person gedeelte uit de game staat me niet echt aan, ik ben van mening dat war games vaak het best tot hun recht komen in vanaf de 3e persoon.

Al deze punten hoeven natuurlijk helemaal niet in het tegendeel van de game te zijn, misschien hebben we hier wel met een Saving Private Ryan : The Game te maken.