Sinds 30 juni 2012 heeft de massively multiplayer onlinegame nog 9,2 miljoen abonnees. Het aantal abonnees van World of Warcraft loopt al tijden achteruit, maar in mei van dit jaar leek het er nog op dat Blizzard de leegloop had weten te stoppen. Toen stond het getal op 10,2 miljoen, net zoveel als bij de telling drie maanden eerder. Op zijn hoogtepunt had de populaire MMO 12 miljoen betalende spelers.
Volgens Blizzard-directeur Mike Morhaime komen de meeste van de afgehaakte spelers uit het Oosten. Hij gelooft dat zij een pauze nemen van World of Warcraft, om Diablo 3 - eveneens een Blizzard-game - te spelen. Mogelijk keert een deel van de spelers weer terug bij de lancering van de volgende uitbreiding: Mists of Pandaria. Die komt op 25 september uit.
Reacties op: WoW verliest 1 miljoen abonnees in drie maanden
blazingfirehawk
risljaninasim
TheChief
Misschien maar goed ook, als WoW minder populair wordt en langzaam instort komt er eindelijk eens ruimte voor andere titels binnen dit genre. Het is vrijwel nooit echt goed voor de kwaliteit van een produkt als er sprake is van iets wat je in dit geval toch nagenoeg een monopolie kan noemen op de MMO markt
Teknootje
Moet men maar met een beter product komen dan WoW. En mensen ervan overtuigen dat ze iets origineeels hebben, dat het waard is om WoW te verlaten. Dat zal makkelijk niet zijn, omdat men graag blijft bij wat die kent.
Blijft wel knap vinden van Blizzard dat ze nu na jaren, nog steeds miljoenen gamers aan zich weten te binden. Heb er zelf nooit wat aan gevonden, precies om de zelfde reden als zowat iedere andere MMO, het statisch vechten. Geef mij maar gewoon real-time combat waarin ik zelf controle heb ipv afhankelijk zijn van statistieken.
Xanadu
afkraker
LoGiCaL_PsYcHo
Jehovahenker
Diablo17
Hastur
freaq
we hebben al X WOW killers gehad en geen een heeft geleverd…
Wow gaat dood zodra Blizzard hun volgende MMO levert. en dat is om een heel simpele reden,
iedereen weet dat die mmo succesvol gaat worden dus koopt iedereen die mmo, want MMO's speel je met vrienden, en dus wil je dezelfde spelen als die je vrienden spelen.
freaq
Hybr1d
cleared
dubbelu
Klapjas
blazingfirehawk
TheChief
De inter realm dungeon group finder etc hebben er toe geleid dat intermenselijke interactie tot een minimum werd beperkt. Mensen kwamen voor een dungeon run in een groep, zeiden hooguit hi aan het begin en vertrokken direct weer na de laatste boss fight.
Misschien dat ik GW2 ga proberen. De community die ik leid gaat daar een Guild voor oprichten waar zich al 30 man of zo voor hebben aangemeld, velen daarvan zijn Guild Wars veteranen. Aangezien GW meer op de skills focused en minder op gear stats is er hopelijk meer tactische en sociale interactie en minder loot drama.
Cryptical
DarkHunterNL