Nieuws
World of Warcraft

WoW Classic-spelers kunnen nu gratis van server wisselen

Nog steeds lange wachttijden

Geschreven door Ralph van Dodewaard op
Spelers op een drukke server in World of Warcraft Classic krijgen tijdelijk de mogelijkheid om hun personage gratis over te zetten naar een andere server.

Randy Jordan, community manager bij Blizzard Entertainment, heeft op het forum van World of Warcraft bekendgemaakt dat bepaalde spelers nu eenmalig gratis van server kunnen veranderen in WoW Classic. Normaal gesproken kost dit 25 euro. De actie duurt naar verwachting tot eind aankomend weekend en is alleen geldig voor de servers met de grootste populatie, waar bijna twee weken na lancering nog steeds vaak lange wachttijden zijn.

Personages van elk level kunnen worden overgezet naar een andere server. De enige voorwaarden hierbij zijn dat het personage geen leider is van een guild, geen actieve veilingen open heeft staan en een lege in-game-brievenbus heeft. Ook kan het zijn dat spelers een andere naam moeten kiezen voor hun personage, omdat de desbetreffende naam al bezet is op de server waar het personage naartoe wordt verplaatst. Wanneer het personage is overgezet, kan dit niet meer ongedaan worden.

Niet alle spelers hebben de mogelijkheid om hun personage gratis over te zetten naar een andere server. Ook kunnen spelers niet zelf kiezen naar welke server het personage wordt verplaatst. Bekijk in het overzicht hieronder welke servers een gratis verandering van server aanbieden:

  • Van Shazzrah naar Dragonfang (nieuwe server)
  • Van Golemagg naar Dragonfang (nieuwe server)
  • Van Firemaw naar Earthshaker (nieuwe server)
  • Van Gehennas naar Earthshaker (nieuwe server)
  • Van Mograine naar Judgement
  • Van Razorgore naar Bloodfang
  • Van Sulfuron naar Finkle
  • Van Lucifron naar Heartstriker (nieuwe server)
  • Van Venoxis naar Heartstriker (nieuwe server)

Dit artikel delen:

Lees meer

Tijdelijke spelmodus en meer tijdens Apex Legends-evenement Bèta nieuwe Steam-bibliotheek deze maand van start
9

Reacties op: WoW Classic-spelers kunnen nu gratis van server wisselen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Archer

    • 6 september 2019 13:49
    het blijft opmerkelijk dat 15 jaar oude content zo populair blijkt te zijn. Gfx die er niet uitzien, en mechanics die outdated zijn. Toch komt Blizzard er mee weg. Aan de éne kant vind ik het ontzettend jammer; het stopt namelijk Blizz te kijken naar 'vernieuwing' in hun huidige content. Aan de andere kant laat het wel zien dat MMO en in het bijzonder WoW nog steeds onnoemelijk populair is…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • racerozzy

    • 6 september 2019 14:46
    @Archer Hoe lang speel je games? Gameplay gaat boven graphics, zolang de gameplay goed is kun je door graphics heen prikken. Genoeg retro games van snes tot ps3 die goede gameplay hebben en er gedateerd uitzien (neem half life als voorbeeld).

    Daarnaast komt Blizzard nergens mee weg, als je het proces begrijpt hebben WoW fans jaren hierom gesmeekt bij blizzard en bleven ze het weigeren. Ze vragen geen extra kosten dus ze doen het heel goed, ze moeten wel want de aandelen spreken voor zich dat het slecht ging.

    Bekijkt het zo, ze kunnen opnieuw kijken waarom het zo populair is, waarom populairder dan retail. Ik zeg talent trees en het is echt sociaal niet alles is geautomatiseerd. Dit bied in mijn visie ruimte voor een WoW 2.0 ze kunnen trouw aan de lore blijven maar het opnieuw doen en anders qua gameplay. Want de lore begon behoorlijk op te raken…. Ik geniet er nog steeds van maar gameplay wise is retail echt te mainstream en geen class unique ness zoals in classic.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • wazp

    • 6 september 2019 18:45
    @racerozzy helemaal mee eens! Momenteel ben ik nog even uit het land maar ik kijk er nu al ontzettend naar uit om Wow classic te spelen zodra ik thuis kom. Hopelijk zijn de wachtrijen dan ook wat minder en met name tijdens het questen.

    Na wat filmpjes gekeken te hebben op YouTube kom ik tot de conclusie dat dit de game is waar ik bijna 15 jaar geleden verliefd op ben geworden. Na Wotlk kon eigenlijk geen enkele uitbreiding mij meer bekoren en werd het me allemaal te mainstream. Eerlijk gezegd na tbc al. En alle tijd en moeite die je in een character steekt wordt met elke uitbreiding teniet gedaan, dit stoorde mij ook verschrikkelijk.

    En tuurlijk verloopt het questen niet altijd even soepel en moet je uren lang rondlopen en grinden, maar dat is juist de hele charme van vanilla/classic. Je moet zelf op pad en je wordt niet bij de hand genomen als een kind zoals in retail.

    Of er ooit een WoW 2.0 komt dat betwijfel ik maar laten ze inderdaad hier ontzettend van leren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • racerozzy

    • 6 september 2019 19:50
    @wazp Precies, een WoW 2.0 hoop ik persoonlijk niet omdat ik op een nieuwe warcraft RTS hoop. Het grinden en questen wordt altijd beloond, met een item of een talent point. Niet iets waar je snel afstand van doet en zo behoud het ook langere tijd zijn waarde. Hierdoor heb je ook het idee dat het nut heeft wat je doet, geen ding gevoel van nog maar 43 levels maar een ding gevoel van yes eindelijk 30! Iedere keer weer blij met nieuwe loot i.p.v. owja dit is net iets beter maarja over 2 levels is de gear toch al 10x zo goed niet de moeite.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Butterbox

    • 6 september 2019 14:46
    Wow Classic is gewoon één van de beste MMO’s. Niet alleen omdat blizzard de eerste diepgaande MMO- game maakte, maar ook omdat de content gewoon goed is. Ik kan ook niet zeggen dat de mechanics outdated zijn. Vind het prima bij de genre passen.

    Na 15 jaar voelt het net als thuis komen.

    Vond het altijd raar dat ik wel Zelda in mn oude Nintendo 64 kan duwen en spelen. Maar even je oude CD met wow 1.12 was onmogelijk. Blij dat de mietjes van Blizzard naar de mensen luisteren. En nu oprotten met die waardeloze retail, dat ze die ook maar eens terug brengen naar een hardcore niveau!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DevTrunks

    • 6 september 2019 15:39
    @Butterbox Endgame-technisch zit WoW denk ik wel oké in elkaar. Zelfs in classic. Maar wat betreft quests, en dan heb ik het met name over de pacing, is classic echt verschikkelijk. Van vanilla tot en met Wotlk is het een extravaganza aan heen en weer naar de questgiver en daardoor extreem traag.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HunterSeeker

    • 6 september 2019 13:56
    Moet zelf op d piektijden een halfuurtje wachten. gelukkig kan je tijdens het wachten een potje Hearthstonen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • xXDannyNLXx

    • 6 september 2019 15:56
    Niks is zo classic als een lange wachtrij toch? :P

    Hoopte ooit wel stiekum dat wow classic op de ps4 zou komen… dreams :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fpsbig

    • 6 september 2019 19:00
    Ik vindt wow classic ook niet outdated aanvoelen. Ben zelf na wrat of the lich king gestopt. Waar het met burning crusade al makkelijker werd kon je in wrath of the lich king alle quests doen door je hoofd op heg toetsenbord te leggen. Ik speel nu weer met veel plezier classic en verbaas me wederom over de ongeloofelijke kwaliteit van het spel. Van geluiden design en tot gameplay aan toe wat een fantastisch spel. Maar ieder zijn eigen ding natuurlijk gelukkig is er de keuze nu.