World of Warcraft zou eerst veel duisterder worden | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"Voor een lange tijd in de ontwikkeling van WoW hadden bepaalde mensen in het ontwikkelteam het idee om de game honderd jaar in de toekomst van Azeroth af te laten spelen", zo vertelt Metzen. Azeroth is de wereld waarin World of Warcraft zich afspeelt. "De oorlog tu en de Orcs en mensheid was al lang voorbij en het was een veel duisterder game [dan nu]. Er werden veel coole illustraties voor gemaakt maar toen we wat afstand namen en er naar keken, voelde het gewoon niet als Azeroth."

Didier vergelijkt het met Star Wars: "We gingen in de toekomst van de wereld en veranderden het uiterlijk van sommige personages, maar het klikte gewoon niet bij veel mensen. Het is alsof je Darth Vader, een grote, enge, dodelijke ridder in een klein kind veranderd. Oh wacht, dat hebben ze al gedaan."

Iedereen houdt van Warcraft

"Toen dachten we: waarom proberen we het wiel opnieuw uit te vinden? Iedereen houdt van Warcraft - laten we het net zoals Warcraft maken", aldus Didier. "Het hoeft niet in de toekomst plaats te vinden, het heeft geen enge versies van personages nodig. Laten we het zoals Warcraft III maken - dat zullen de fans geweldig vinden."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou