'World of Warcraft-uitbreidingen komen in de toekomst sneller uit' | Gamer.nl

'World of Warcraft-uitbreidingen komen in de toekomst sneller uit' | Gamer.nl

PC REVIEW - Als je gevraagd wordt om een Nederlandse gamedeveloper te noemen, zal je vermoedelijk Killzone-ontwikkelaar Guerrilla Games noemen. Toch zijn er inmiddels ook talloze andere, kleinere studios die fraaie (indie)games hebben uitgebracht. Zo brachten de afgelopen jaren ons onder andere Reus van Abbey Games, Awesomenauts van Ronimo Games en Luftrausers van Vlambeer. Met regelmaat komen er dus kwalitatief degelijke titel van Nederlandse bodem. Nieuw in dit rijtje is Amulware, dat debuteert met Roche Fusion.

Lead designer Tom Chilton meldt dat het ontwikkelteam de laatste jaren is uitgebreid. Dit ondanks Blizzard's verwachting dat World of Warcraft niet meer zal groeien. "We proberen de game altijd makkelijker te maken, terwijl we nieuwe dingen toevoegen, om het geheel niet te complex te maken", meldt Chilton aan MCVUK.

De Warlords of Draenor-uitbreiding geldt dan ook niet zo zeer om nieuwe spelers binnen te halen maar om bestaande spelers te behouden. Het ontwikkelteam werkte langer dan twee jaar aan de uitbreiding. Dit was langer dan verwacht en is deels te wijten aan de groei van het team van 150 naar 220 werknemers. Volgens Chilton moeten nieuwe uitbreidingen sneller uitkomen.

"We zijn met de helft toegenomen en nieuwe mensen maken nog niet de content die wij willen. Zij moeten eerst acclimatiseren. Dit vertraagde ons eerst maar op de lange termijn kunnen we frequenter uitbreidingen toevoegen", aldus Chilton.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou