Nieuws
World of Warcraft: Shadowlands

World of Warcraft: Shadowlands uitgesteld naar later dit jaar

Blizzard heeft iets meer tijd nodig

Geschreven door Michel Musters op
Blizzard heeft World of Warcraft-uitbreiding Shadowlands uitgesteld naar ergens later dit jaar.

De nieuwe uitbreiding had eigenlijk op 27 oktober moeten verschijnen. Het bedrijf laat via social media echter weten dat het nog iets langer duurt. Een precieze nieuwe releasedatum is er nog niet. Volgens Blizzard is er iets meer tijd nodig om de uitbreiding af te maken.

Shadowlands bevat onder andere een nieuw gebied, genaamd Exile's Reach, voor beginners. Natuurlijk zijn er ook nieuwe kerkers en een nieuwe raid om te verkennen.

Dit artikel delen:

Lees meer

De eerste wereld van Crash Bandicoot 4: It's About Time The Pathless van Abzu-studio komt in november uit
11

Reacties op: World of Warcraft: Shadowlands uitgesteld naar later dit jaar

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    ShadowKiller

    • 2 oktober 2020 09:13
    Ik zag gisteren al berichten voorbij komen dat mensen speciaal 3 weken vakantie hadden opgenomen. Ze waren nu helemaal over de zeik omdat ze niet wisten wat ze met hun 3 vrije weken moesten doen. Hartverscheurend….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xXDannyNLXx

    • 2 oktober 2020 09:36
    @ShadowKiller allemaal een minuut stilte voor deze tragische gebeurtenis :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    HunterSeeker

    • 2 oktober 2020 09:56
    @ShadowKiller Ik begrijp het wel, hoeft niet eens persee voor WoW te zijn. Als er een willekeurige game uitkomt waar je flink naar uit kijkt, tijd ervoor reserveerd, en vervolgens de datum word verzet waardoor al je plannen in de soep lopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 2 oktober 2020 12:11
    @HunterSeeker
    Maar er is meer in het leven dan gamen. :)

    Ik zou mijn vakantie niet opnemen om alleen maar te gamen. Ik zorg dat ik andere plannen heb, en gamen kan altijd tussendoor. Ieder zijn eigen ding uiteraard.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 2 oktober 2020 13:55
    @ShadowKiller Ieder zijn leven is anders. Hoewel ik het deels met je eens ben heeft niet iedereen de optie of lukt het niet iedereen om ze leven zo in te delen waar sommige mensen dus extreem veel gamen als hobby hebben.

    Dus voor de mensen voor wie dit het geval is en grote fan zijn van WoW en hier dus voor vrijnemen is het een domper en kan ik hun frustratie goed begrijpen. In mijn tienerjaren heb ik ook voor de launch van een game wel eens een weekend oid voor een lan gepland om een bepaalde game te spelen en zou het frustrerend hebben gevonden als dit niet door zou gaan wat gelukkig niet is gebeurd.

    Aan de andere kant is het goed dat als ze denken dat de game nog niet klaar is er dan nog extra tijd aan te besteden. Ik wil deze expansion weer in WoW springen om wat plezier te hebben en vind het uitstel ook jammer maar wel een goede zaak.

    Daarnaast hoop ik dat je kan stilstaan dat het leven niet zwart wit is. Dat iemand frustratie gegrond kan zijn ook al lijkt het in jou ogen ongegrond of overkomen als kleinzielig. We hebben meer begrip voor elkaar nodig zonder de realiteit uit het oog te verliezen dat indd overmatig gamen niet heel gezond is voor de meeste mensen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 2 oktober 2020 14:49
    @004
    Mijn reactie komt misschien bot over. Ten eerste mijn excuses.
    Ik heb zelf ook een goede vriend die door lichamelijke en geestelijke klachten niet de deur uit kan. Hij besteed zijn tijd voornamelijk binnen aan online gamen. Ik speel regelmatig met hem zodat hij toch sociale contacten kan onderhouden. Deze groep wil ik absoluut ook niet aanvallen.

    Mijn reactie sloeg op de mensen met een partner, evt. kinderen of een vriendengroep (groot/klein) die speciaal vrij vragen voor een game. En dan als het uitgesteld net doen of ze helemaal niets te doen hebben. Zij kunnen wel naar buiten, in tegenstelling tot een minderheid die wegens lichamelijke klachten niet naar buiten kan. En dan heb ik zoiets van: Balen, je game is uitgesteld. Je hebt vrij gevraagd. Ga andere leuke dingen doen met je leven. Jij kan het tenminste nog.

    Helaas heb je ook de verslavende gamers. WoW (maar ook andere games) werken zeer verslavend. Mijn ex was ook iemand die verlof op nam voor iedere expansion. Omdat hij zo opging in het spel, vergat hij mij helemaal. Weg onze tijd samen. Raiden op de zaterdagavond was belangrijker dan een avondje doorbrengen met mij. Ik heb de relatie ook verbroken.

    Ik hoop dat mijn reactie nu iets duidelijker is. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 3 oktober 2020 00:22
    @ShadowKiller Thx voor je reply en je uitleg. Aan de ene kant moet je ook zoiets kunnen zeggen of een grap erover maken alleen in het publieke domein waar je mensen niet kent (zoals in dit geval, ik jou niet bijvoorbeeld) dan weet je nooit of het denigerend bedoeld is of als grap. En ik ben verder met je eens :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vogeltje

    • 2 oktober 2020 17:20
    @ShadowKiller Tja, vervelend voor ze. Het is wel gewoon je eigen verantwoordelijkheid om zoiets te doen. Ik heb liever een goed spel van Blizzard, dan die paar huilebalken die een product willen spelen die niet af is.

    Ik wil ook zo snel mogelijk de ellende van Bfa achter mij laten, maar dat gaat niet lukken als ze weer zo'n dramatisch begin hebben.

    Goede zet van Blizzard en erg fijn dat ze toch goed hebben geluisterd en gekeken naar de daadwerkelijke testers van de bèta.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Zut

    • 2 oktober 2020 09:52
    Helaas, sinds lange tijd weer geïnteresseerd in "retail" WoW. Vermaak me nog steeds met Classic WoW maar niet zoveel tijd meer voor als vroeger haha. Heb BfA overgeslagen want class design was echt verschrikkelijk. Alles was zowat hetzelfde. In Shadowlands lijkt dit weer wat beter te zijn. Maargoed, Baldurs Gate 3 Early Access komt aankomende dinsdag uit dus daar ben ik wel even zoet mee

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    garciagarcia

    • 2 oktober 2020 15:37
    Waar is de tijd gebleven van the Wrath of the Lich King? Beste expansion die WoW gekend heeft en daarna is het alleen maar bergafwaarts gegaan (persoonlijke mening).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    HunterSeeker

    • 2 oktober 2020 16:02
    @garciagarcia mee eens, the grand tournament hoefde er van mij niet in, voor de rest was ik er erg blij mee. vond het vanaf toen ook berg afwaards gaan.
    Voordat wow classic uit kwam had je nog prive servers waar ze vaak tot en met the lich king hosten. Dat is volgens mij nu verleden tijd.