Gisteren werd het eigelijk al bekend, maar nu is het toch officieel. Blizzards Project X is inderdaad World Of Warcraft.

WoW gaat een MMORPG worden waarin duizende spelers tegelijk avondturen kunnen gan beleven in het rijke Warcraft Universum. Het spel wordt gepowerd door een krachtige 3D engine die het spel een beetje cartoonachtig aanblik geeft. Verder ondersteund de engine dag en nacht, dynamische belichting en zeer gedetailleerde characters.

Een belangrijk deel van het spel zal gaan om het vechten, zowel tegen monsters als tegen andere players. Blizzard wil ervoor zorgen dat iedereen zich uit kan leven met vechten, zowel de beginnende spelers als de die-hards.

Naast vechten zullen er ook Quests moeten worden opgelost. Ook hier is geprobeerd alles duidelijk te houden. Bij een quest krijg je precies te horen wat je moet doen, wat je beloning is en hoe moeilijk het ongeveer is.

Over het prijssysteem is niks bekend gemaakt, het is echt al wel zeker dat er een maandelijkse bijdrage komt. Anders zou serveronderhoud bijna niet mogelijk zijn en is er weinig speelplezier voor de spelers.

Een releasedate is niet bekend gemaakt, al zijn er geruchten van kerst 2002.Warcraft will be familiar to you if you know of games such as Ultima Online, EverQuest, Asheron's Call, and Anarchy Online--all of which are often referred to as massively multiplayer online role-playing games. These games allow for thousands of human players to coexist in a single gameworld, exclusively available over the Internet. It's still an exciting concept, even though Ultima Online, the first major game in this genre, was released back in 1997. The concept is made all the more exciting when applied to the Warcraft setting--one of the richest settings ever made for a computer game.

Veel meer informatie is te vinden in de 7 pagina tellende preview van Gamespot.

Bedankt Krelis voor het melden.