World of Tanks-ontwikkelaars willen nog twintig of dertig jaar door | Gamer.nl

World of Tanks-ontwikkelaars willen nog twintig of dertig jaar door | Gamer.nl

Victor Kislyi, CEO van Wargaming vertelt dat ze nog lang niet gaan stoppen met World of Tanks. Ze zijn van plan nog twintig à dertig jaar door te gaan met de game. Dit melden zij in een interview over een nieuwe patch voor de game.

Tijdens de ontwikkelfase van de game vertelde Victor Kislyi in een interview met PCGamesN dat ze na vijf jaar met iets nieuws moesten gaan komen.

Nu de game bijna acht jaar oud is, blijkt deze uitspraak toch te voorzichtig. Kislyi realiseert zich namelijk dat het nog lang wil doorgaan: "We hebben een zogenaamde kern van spelers, mensen die nooit vertrekken. Ze houden van het spel na tien weken en blijven daarna voor altijd. Het is zoals het kijken van the Simpsons, toch? Dertig jaar nu. Of South Park. Voor ons is het een duidelijk signaal: doorgaan."

Om wat context te scheppen: Final Fantasy 2, Mega Man 2 en Dragon Quest 3 zijn allemaal ongeveer 30 jaar oud.

Nieuwe patch

Naast deze uitspraken heeft World of Tanks ook een nieuwe patch gekregen. De 1.0 patch voor World of Tanks heeft de tien jaar oude engine vernieuwd. 1200 3D-modellen zijn helemaal vernieuwd en Wargaming heeft geprobeerd om efficiënter om te gaan met oude hardware.

Op VG247 is te zien dat de laagste settings te gebruiken zijn met de Nvidia GeForce 6800, een videokaart uit 2004 . Hieronder is te zien hoe de nieuwe patch een stuk meer detail kan tonen met de laagste settings.

Kislyi legt uit dat Rusland en China een van de grootste markten zijn voor de game. "Dit zijn historisch landen waar pc's hoofdzakelijk op wordt gespeeld. Alleen is het niet alsof brandweerlieden of leraren elk jaar een computer van 3.000 dollar kunnen kopen, toch? Normaal wordt de computer gebruikt voor belastingen, tekstverwerking en emails én hij kan World of Tanks spelen. Dat is iets waarvan ik denk dat we dat goed hebben gedaan."

De focus bij deze patch ligt dus bij spelers die niet hun hardware willen upgraden.

Grafisch designer Denis Ishmukhametov zegt dat ze tevens de illusie willen wekken dat het terrein eindeloos voor je uitreikt. Maps zijn dan ook groter geworden, van 1,5 bij 1,5 kilometer naar 32 bij 32 kilometer. Naast alle vernieuwingen van de modellen probeert Wargaming wel zo dicht mogelijk bij de originele ervaring van het spel te blijven.

Media has no description
Media has no description
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou