"Tot dusver is de iPad-versie van World of Goo met grote voorsprong de snelsverkopende versie van de game, zowel qua hoeveelheid exemplaren dat is verkocht en de gegenereerde inkomsten", zegt de ontwikkelaar. In de bestverkopende maand van de Steam-versie is World of Goo 97.000 keer gekocht, terwijl de WiiWare-versie in zijn beste maand 68.000 keer iwerd aangeschaft. De ontwikkelaar is verbaasd over het feit dat een twee jaar oude game op een platform dat minder dan een jaar bestaat, zo'n goed resultaat heeft weten te boeken.

In een analyse over hoe de game ontvangen is, zegt de ontwikkelaar te hebben geleerd dat op de iPad zich een ander publiek bevindt. In een aantal recensies klaagden consumenten over de hoge moeilijkheidsgraad, dit terwijl 2DBoy nooit klachten heeft ontvangen over de PC- en Wii-versie en de game naar eigen zeggen heeft getest "met zesjarigen, ouders, grootouders en willekeurige mensen die nooit in aanraking komen met games en deze zelfs actief vermijden. We wisten dat de game intuitief was en weinig uitleg behoefde. We hadden er geen rekening mee gehouden dat het iOS-publiek misschien op zoek is naar een ander soort snel en leuk stukje entertainment, waar een straf - hoe klein dan ook - als je iets niet goed doet, niet thuishoort." 2DBoy heeft hierom in een update een optie ingebouwd waardoor je ongelimiteerd levels kunt overslaan.

Goo

In World of Goo moeten spelers met behulp van een aantal Goo-balletjes een bouwwerk in elkaar knutselen om zo elke keer de uitgang van het level te bereiken. Bij het bouwen van de structuren moet rekening gehouden worden met de zwaartekracht en draagkracht van elk individueel verbindingspunt.