Wordt belastinggeld goed besteed met America's Army? | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Op CNN is vandaag een artikel verschenen waarin wordt ingegaan op America's Army, de grootste vera ing op de afgelopen E3 ontwikkeld door het Amerikaanse leger. Het spel, dat draait op de Unreal engine, wordt gebruikt als puur propaganda middel om meer inzicht te geven in de werkwijze en zo mogelijk nieuwe soldaten te werven. De column gaat in op het feit of de miljoenen dollars die zo'n spel kost wel terug verdiend worden. Proponents also point to the game's attention to realism. Since it's meant to spark teen interest in joining the Army, the game tries to show what service life is really like. Want to be a sniper? You'll have to train for it first in single-player mi ions. Planning an ambush? You'll have to learn how to do it Army-style. Guns jam and misfire. You can use actual military hand signals. Heck, shell casings even eject out of an M16 as they do in the real world.

There are consequences for actions, too. If you're killed, you don't automatically re-spawn and start over. You're out of the game until the next round (usually le than a 10 minute wait). Players who shoot their own team members will be booted from the game immediately – with repeat offenders being permanently banned. Daarnaast gaat de column in op het toenoemende geweld in spellen en hoe America's Army daar afstand van wil gaan nemen. America's Army staat gepland voor het begin van July en zal gratis via het internet en andere distrubutiekanalen verspreid worden. America's Army bestaat uit "Operations", een 3D shooter op de Unreal Engine, en "Soldiers", een 2D strategiespel dat je het gevoel van een trainingskamp hoopt over te brengen. Lees de hele column hier.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou