Nieuws
Wolfenstein Youngblood

Wolfenstein: Youngblood krijgt microtransacties

Niet alleen cosmetische items, maar ook wapen-upgrades

Geschreven door Ralph van Dodewaard op
MachineGames-ontwikkelaar Andreas Ojerfors legt uit dat Wolfenstein: Youngblood microtransacties bevat, maar dat deze niet nodig zijn. De betaalde goudstaven worden onder andere gebruikt voor wapen-upgrades.

In een interview met VG247 op E3 maakt Andreas Ojerfors, ontwikkelaar van MachineGames, bekend dat Wolfenstein: Youngblood microtransacties gaat bevatten. Ojerfors legt uit dat spelers in het spel goudstaven kunnen kopen met echt geld, welke vervolgens gebruikt kunnen worden om cosmetische outfits en emotes, maar ook wapen-upgrades en attachments mee aan te schaffen. Goudstaven kunnen ook worden verdiend door de game te spelen.

Hoewel het kopen van wapen-upgrades een groot voordeel kan geven in het spel, zegt Ojerfors dat hij deze zelf nog niet nodig heeft gehad. "Ik ben de game nu twee weken aan het spelen en ik heb nog geen gebruik gemaakt van microtransacties", aldus Ojerfors. Hij verzekert dan ook dat de betaalde upgrades beschikbaar zijn als je het spel makkelijker en sneller wilt doorlopen, maar dat deze geen vereiste zijn. "Ik heb nooit de neiging gehad om goudstaven uit te geven", zegt Ojerfors om de fans nogmaals gerust te stellen.

Hoeveel de goudstaven, cosmetische items en en wapen-upgrades gaan kosten, is nog niet bekend. Het spel zelf gaat 29,99 euro kosten en lanceert op 26 juli voor pc, PlayStation 4, Nintendo Switch en Xbox One. Bekijk hier de nieuwe beelden van het spel, welke werden getoond tijdens de E3-persconferentie van Bethesda.

Dit artikel delen:

Lees meer

Een infiltreermissie en meer in half uur aan Watch Dogs Legion-gameplay De beste gamedeals van de week: Gratis Borderlands 2-dlc en Metro Exodus
8

Reacties op: Wolfenstein: Youngblood krijgt microtransacties

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Oxymorphone

    • 13 juni 2019 16:41
    Wat een kul voor een singleplayer co-op game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 13 juni 2019 17:05
    "Hij verzekert dan ook dat de betaalde upgrades beschikbaar zijn als je het spel makkelijker en sneller wilt doorlopen

    Ha ha, ja :) "Ik koop dit spel, maar ik geef ook extra geld uit om er zo snel mogelijk weer vanaf te zijn!"

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 13 juni 2019 18:00
    @gimbal2 Haha ja bizar. Dit soort spellen heb je zo in twee, drie avonden uitgespeeld. En er zijn lieden die dit nog kopen ook. Kijk dan een longplay op Youtube, hoef je lekker relaxed helemaal niks te doen.

    Misschien koop ik 'm voor mn Switch, daar heb ik Wolf 2 ook voor, zo bizar fout dat het wel vermakelijk was. Gameplay gewoon in orde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Robert-Frans

    • 14 juni 2019 09:10
    @gimbal2 Je moet inderdaad wel weinig vertrouwen hebben in de kwaliteit en het spelplezier van je game, als je microtransacties erin gaat stoppen om minder te hoeven gamen.
    Alsof je een grote taart bij de bakker koopt en daarnaast een extra hulpmiddel om die taart zo snel mogelijk weg te krijgen…

    En als hij nota bene als ontwikkelaar zonder microtransacties twee weken aan het spelen is geweest, dan zijn daarvoor twee redenen mogelijk: óf het spel is zo groot dat je inderdaad die twee weken nodig hebt, óf je mag twee weken gaan grinden en hebt die spulletjes nodig om het spel binnen een normalere tijdsduur uit te spelen.

    Microtransacties in betaalde games, het blijft ontsierend. Alsof je een betaalde televisiezender kijkt, maar toch reclame tussendoor krijgt.
    Maar ja, het levert geld op en wie geeft er dan nog om sier?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 13 juni 2019 19:07
    Games met microtransacties zijn getuned rondom microtransacties, niets 'optioneels' of "ík speel al 2 weken zonder het nodig te hebben" (wtf een singleplayer game die je 2 weken kunt spelen? ik gok dat ie hooguit 15 a 20 uur duurt!!) , gewoon, plain, corperate BULLSHIT.

    jammer. ik support deze shit niet meer. koop hem wel 2de hands of zo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 13 juni 2019 23:28
    Ach, The New Colossus was al zeer matig na het uitstekende The New Order en The Old Blood. De trailer van Youngblood ziet er erg matig uit met twee vrouwelijke hoofdpersonages die me net iets teveel 'deze game is awesome want dit zijn power girls' zijn.

    Het voelt gewoon aan als een game die overdreven edgy probeert te zijn met dialogen waarin voortdurend obsceen taalgebruik wordt gebezigd en in plaats daarvan alleen maar irritatie weet op te wekken. Hopelijk zit ik er naast maar het geeft mij weinig hoop voor de kwaliteit van deze release.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 14 juni 2019 10:42
    Dit voelt voor mij niet goed.
    Ik dacht dat microtransacties vooral beperkt zouden blijven tot de online games, waarbij mensen dan sneller sterker worden.
    Maar als het een trend word om te betalen voor sterker worden/of sneller dan middels de normale speelmanier dan ben ik bang voor de toekomst.
    Vooral als dat ook in een single player offline game is dan baart me dat wel zorgen.,
    En vooral ook omdat er dus vraag naar is om singleplayer games makkelijker te maken.
    Vroeger gebruiken we cheats. Nu betaal je ervoor.

    Ik kijk de recensies van dese game toch af om te bepalen of ik hem wil. Niet enkel vanwege die microtransacties want daar ben ik ongevoelig voor. Die negeer ik toch wel. Maar ik wil weten hoe de balans is van de game zonder dat je die aankopen doet.
    Of het toch niet teveel daarop leunt.

    Als de game gewoon goed in balans is en de actie net zo vet als de vorige dan wil ik hen wel kopen. Maar dat hangt dus af of de woorden van de producent werkelijk waar zijn. Dat het nergens nodig is

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Qinneth

    • 14 juni 2019 20:10
    "Helaas" (voor gamer.nl) is dit alweer grotendeels ontkracht: https://twitter.com/wolfenstein/status/1139235071532130306