Nog een aantal maanden en dan kunnen we weer terug naar het kasteel van Wolfenstein. VoodooExtreme had een interview met Kevin Cloud van Id software over dit spel. Bij veel mensen is het verkeerd gevallen dat er zombies en andere monsters in zitten, maar Kevin vind dit juist een van beste punten van RTCW en noemt het spel dan ook een mix van Indiana Jones en de X-Files.Voodoo Extreme -- The AI in RTCW is very impressive. Enemies seek cover when reloading, and hone in well on sounds. What other cool AI features does the game have? [Kevin Cloud]: One of the coolest things is that the AI is based on a state system. Enemies are generally in a "relaxed" state where they will stand at-ease, smoke, look at maps, etc. If an enemy sees something (example - a dead body) or hears something (example - a bullet hitting a wall near them) suspicious, they enter an "alert" state where they become more aware of their surroundings and begin searching. Once they have recognized you or know where you are at, they enter a combat mode where they'll attack, sound the alarm, alert other guards, etc. It is a system that is incredibly dynamic and increases the emphasis on the tactical nature in which you play the game.

Tijdens en na de E3 hebben we eindelijk in-game filmmateriaal kunnen zien en dat zag er zeer goed uit. Return to Castle Wolfenstein kan dan ook een van die zeldzame spellen worden met de juiste ingredienten, zoals een goede AI, graphics en gameplay.