Nieuws

WO II-shooter Battalion 1944 behaalt Kickstarter-doel

Stretch goals binnenkort onthuld

Geschreven door Redactie Gamer.nl op

Tweede Wereldoorlogshooter Battalion 1944 heeft zijn Kickstarter-doel van 100.000 Britse pond behaald. Dat maakt ontwikkelaar Bulkhead bekend op de Kickstarter-pagina. De studio onthult binnenkort de stretch goals.

Inmiddels heeft de crowdfundingcampagne ruim 110.000 pond opgehaald, 10% meer dan het beoogde doel. Bulkhead legt zelf nog eens 100.000 pond in voor de ontwikkeling. Zo'n 3.800 mensen hebben geld ingelegd voor Battalion 1944. De campagne duurt nog tot 3 maart.

Battalion 1944 wil het genre Tweede Wereldoorlogshooter terugbrengen. Rond de milenniumwisseling was de Tweede Wereldoorlog een populaire setting voor shooters, inmiddels is dat verschoven naar een meer futuristische setting.

Het spel moet een multiplayershooter worden vergelijkbaar met Medal of Honor en Call of Duty 2, is te lezen op de Kickstarter-pagina. Volgens de makers draait Battalion 1944 om pure skill, er is dan ook geen unlock-systeem.

Bron: Kickstarter

Dit artikel delen:

Lees meer

PC- en mobiele games zorgen voor winst Square Enix Hardware review: Alienware X51 R3
17

Reacties op: WO II-shooter Battalion 1944 behaalt Kickstarter-doel

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • MacUseless

    • 5 februari 2016 12:29
    "Volgens de makers draait Battalion 1944 om pure skill, er is dan ook geen unlock-systeem." daar wordt ik blij van , dat moet gewoon terug komen in alles games, hele verhaal met unlocks en extra skills mag weg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Zut

    • 5 februari 2016 13:10
    Roep al tijden dat ik klaar ben met die perks en alles met multiplayer. Gewoon een game in springen met een wapen naar keuze en gaan, heerlijk! Hoop dat t wat wordt en dit het begin is van een nieuwe WOII trend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ceiro

    • 5 februari 2016 13:35
    kijk eens aan dat is weer eens old-skool!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Crusader

    • 5 februari 2016 13:56
    Red Orchestra 2 "kloon" ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • andele

    • 5 februari 2016 19:23
    @Crusader deze heeft nog steeds unlockables.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 5 februari 2016 21:20
    @Crusader uhh, alsof Red Orchestra zo origineel was…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Crusader

    • 6 februari 2016 23:46
    @SuperDre
    yes it is :) welke gameplay komt in de buurt van dit spel
    en idd unlockables, duur dik lang om die te halen in RO2

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 9 februari 2016 13:13
    @Crusader Man, ik heb RO nog gespeelt in de tijd dat het een mod was voor UT2003, vond het maar een matige WOII shooter waarbij iets meer realisme (qua firecone etc) was toegevoegd, kon me totaal niet boeien..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Agent4125

    • 5 februari 2016 16:38
    Een soort COD 2 (nee, niet Modern Warfare 2 en ook niet Black Ops 2), daar heb ik wel weer zin in. Handvol verschillende wapens, GEEN UNLOCKABLE PERK-MEUK, op een stuk of twintig goed uitgedachte maps.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mr. Harrow

    • 5 februari 2016 19:12
    Heb wel weer een keer zin in een goede WOII shooter. Hopelijk komt er ook weer een keer een goede singleplayer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • andele

    • 5 februari 2016 19:24
    @Mr. Harrow ik speel af en toe medal of honor allied assault nog steeds. weinig animo dezer dagen, maar het is basic fps. niet eens richten. zou leuk zijn als zon spel, maar dan moderner, is een keer beroemder zou worden dan Call of Duty: banana.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Grohe

    • 6 februari 2016 01:16
    Ik speelde tot vorig jaar zelfs nog de MoH spearhead demo xD Al die jaren was er een server in de lucht . Maar afgelopen herfst keek ik weer en was die server ook weg :( Die rifle gevechten <3… Maps niet te klein alla CoD, niet te groot alla Bf…. Ideaal.

    Red Orchestra vind ik echt niet fijn spelen. Veel te loom en langzaam, hoop niet dat het zoiets wordt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Massiv

    • 6 februari 2016 07:33
    @Grohe

    MoHaa Spearhead was dan ook een briljante wo2 shooter!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • LordLuc

    • 6 februari 2016 10:51
    Een game in 1 van de andere conflicten (Vietnam, Cambodja, Korea) lijkt me ook wel weer tof.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mr. Harrow

    • 6 februari 2016 12:12
    @LordLuc
    Een goede Vietnam game zal ik ook toejuichen. Even weg van al het futuristische geweld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • andele

    • 7 februari 2016 01:13
    @Mr. Harrow battlefield vietnam kwam goed in de buurt. ik kan me nog steeds e epische gevechten herinneren tussen de super scooter 2000 met een rakketmannetje achterop en tanks.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • jimwa

    • 7 februari 2016 11:43
    Lijkt me een gaaf spel!
    Is het bekend of je ook voertuigen kunt besturen?