Nieuws

Witcher 3-patch verbetert prestaties

Gameplay en cutscenes moeten beter draaien

Geschreven door Gijs Scheltens op
Patch 1.03 voor The Witcher 3: Wild Hunt verbetert de prestaties en stabiliteit tijdens de gameplay en cutscenes. Dat laat ontwikkelaar CD Projekt RED weten.

De patch is nu beschikbaar voor de pc-versie van The Witcher 3, de consoleversie volgt "zeer binnenkort", aldus CD Projekt RED.

Naast verbeterde prestaties voegt de patch meer grafische opties toe. Zo is anisotropic filtering nu te verhogen naar 16x en kunnen gebruikers de post processing-effects lager zetten.

Verder verbetert de patch de interface, de wereldkaart en reageert het spel nu beter op toetsenbordinput. De volledige patch notes zijn hier te lezen.

Bron: CD Projekt RED

Dit artikel delen:

Lees meer

Shadowrun-maker komt mogelijk met nieuwe MechWarrior YouTube voegt 60fps-optie toe voor streaming
33

Reacties op: Witcher 3-patch verbetert prestaties

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • xsuperaim

    • 22 mei 2015 12:40
    ben blij dat ik de spel niet op day 1 release heb gekocht, speel hem wel binnenkort zonder bugs pik hem wel op voor 30eu op MP.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HighNesZ

    • 22 mei 2015 12:55
    Ben ook blij dat ik hem op day1 heb gekocht voor 17,50 en geen bugs heb gezien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • xsuperaim

    • 22 mei 2015 13:10
    neem aan voor de pc via g2a?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HighNesZ

    • 26 mei 2015 15:04
    Nee ps4 en dan geen hard copy. Je koopt dan eenmalig toegang tot een account waarna je de game onbeperkt kunt spelen op je eigen account. Als je helemaal gierig wilt zijn refund je de kosten op paypal en speel je gratis.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 22 mei 2015 12:44
    Gisteren uitgebreid de 1.03 getest op pc en de toetsenbord input is wel een verademing nu.
    De filmpjes zijn nog steeds niet verholpen en lopen nog steeds op 28frames waardoor de boel stottert.

    Vanavond als ik thuis ben maar mooi even de ini files aanpassen en de filmpjes op 60frames laten draaien, hoop dat het daarna wel soepel loopt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Wormpaul

    • 22 mei 2015 13:22
    Gezien de day 1 patch dus blijkbaar niet alles heeft opgelost voor de consoles (ondanks alle schreeuwerige fanboys hier die anders beweerden) ben ik blij dat ik nog wel een paar weken minimaal wacht met deze game….eigenlijk speel ik geen enkele game meer binnen de eerste maanden na release gezien de problemen en/of DLC die er achteraan komt…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • innerchild

    • 22 mei 2015 13:30
    Hopelijk op de console kan je dan je beweging nog langzamer instellen. Ik speel op de laagste setting en ik voel mij net zwiebertje. Ik speel het trouwens op de ps4.
    Ik heb het voorlopig opgelost om op mijn TITAN ONE usb stick de gevoeligheid wat naar beneden te stellen van de 2 pookjes.

    En graag ook nog een toevoeging om de font wat groter te kunnen scalen. Ik speel op een 65 inch tv en ik moet af en toe naar het scherm toe lopen om iets te kunnen lezen. Dat zou toch niet moeten kunnen. Ben maar even terug gegaan naar mijn pc monitor dan kan ik het tenminste beter lezen.

    Ik heb wel gemerkt dat het Ik op mijn LG 65 inch tv meer last heb van stotteren dan op mijn pc monitor. Sommige mensen zeggen geen issues te hebben met dit spel. Ik vermoed door middel van dynamische schaling dat tv's met zelfs game mode aan de switch tussen de resoluties niet goed aankunnen. Mogelijk een issue met de hmdi handshake. Ze hebben denk ik doordat ze 1 base versie hebben gemaakt (pc,consoles ) nu deze problemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • NextKid

    • 22 mei 2015 13:36
    FONT jezus. Ik moet bij alles voorover bukken om de simpelste dingen te lezen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 22 mei 2015 13:59
    "Ben maar even terug gegaan naar mijn pc monitor dan kan ik het tenminste beter lezen"

    Dat komt ook omdat dit van origine een pc game is. Nog een reden waarom ik niet snap dat ze het niet zoals TW2 hebben gedaan. Eerst pc versie daarna alles super optimaliseren voor de consoles. Best of both worlds. De Xbox had deze problemen niet met TW2 omdat ze die apart hadden gemaakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • tielo

    • 23 mei 2015 12:23
    @ innerchild Kijk of je een of andere beeld processing stand heb ingesteld op je tv (bv Sport of Film). eer is meestal wel een setting Game. Op mijn Sharp heb ik namelijk nergens last van en kan overigens ook alles prima lezen maar zit maar zo'n 2 meter van het 60cm grote scherm.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • innerchild

    • 22 mei 2015 13:32
    Waarom kan ik niet editen ? Deze website is een perfect voorbeeld hoe het met de witcher gaat. Uitbrengen zonder goed te testen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Wormpaul

    • 22 mei 2015 13:54
    haha, editen komt bij gamer.nl ook met day 1 patch ;-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • innerchild

    • 22 mei 2015 14:05
    Je bedoeld zeker day uncertain patch. Dag 1 zijn we al hemelsbreed voorbij…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Wormpaul

    • 22 mei 2015 14:21
    We zitten officieel nog in de beta, ze hanteren Blizzard stijl hier van maanden in Beta zijn voordat het product officieel af is…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Joooooop

    • 23 mei 2015 00:20
    Brilletje nodig? Of weet je niet wat beta betekend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 22 mei 2015 14:10
    Wel ik ben er helemaal klaar mee, ze hebben ons voorgelogen ons bedonderd met mooie filmpjes, geen Koreaanse taal bij release wat beloofd was neeeeee ik ben er klaar mee.

    Ga er een rechtszaak van maken en eis minimaal 25 miljoen euro voor emotionele schade.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 22 mei 2015 15:01
    Jaja, we weten dat toevallig jou console versie wel goed werkt, terwijl talloze mensen werkelijk wel problemen hebben, en ja ook met de Xbone versie. Dat het bij jou wel goed werkt (of een bril nodig heeft) betekend niet dat het bij ander ook goed loopt.

    PS: De topic gaat over de PC versie dus ("console volgt nog"), tsssk weg jij :p

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 22 mei 2015 19:37
    Je moet me reactie ook niet serieus nemen, ik heb begrip voor mensen die klagen dat er kleine irritante bugs in zitten maar vind wel dat tot op heden de ontwikkelaar er wel bovenop zit en via forums en nieuws sites laat weten dat eraan gewerkt wordt.

    BTW er is al een mod voor de PC versie die het spel zo mooi maakt als tijdens de e3 van 2013.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tomaat23

    • 22 mei 2015 22:49
    BTW er is al een mod voor de PC versie die het spel zo mooi maakt als tijdens de e3 van 2013.

    Link?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 22 mei 2015 23:17
    h**ps://sfx.thelazy.net/games/preset/3691/

    of

    h**p://www.hardwareluxx.de/community/f146/sweetfx-p0werp1ay-993812-10.html#post23494904

    Screens ervan vind je hier

    h**p://imgur.com/a/VeNkQ

    ** ff vervangen voor tt :D