De winnaars krijgen een persoonlijk bericht via de website, waar hun adresgegevens gevraagd worden. Hieronder staan de gelukkigen, die antwoord gaven op de vraag: "Waar moet de volgende World of Warcraft-uitbreiding over gaan?" Gefeliciteerd!
Winnaars World of Warcraft: Warlords of Draenor:
stanjasper
maxje98
geert1
_insanity_
Winnaars World of Warcraft: Warlords of Draenor - Collector's Edition:
COMPegasus
Gamegod
cheos
Reacties op: Winnaars World of Warcraft: Warlords of Draenor
Skjip
CoMPegasus
Echo
vladimirr
geert1
Asharon
Salacnar
CoMPegasus
Ik zie heel graag een nieuwe Class. Namelijk de Demon Hunter. Dit zal een combi zijn tussen een Warlock en een Rogue. Dit zou dus een revival betekenen van de Burning Legion. Alturius the Sufferer, leider van de Demon Hunter, is samen met zijn beste leerling en zijn rechterhand Feronas Sindweller naar the Twisting Nether gegaan om te kijken wat de Burning Legion aan het doen is. Hij komt tot de schrikbarende ondekking dat Archimonde een leger heeft dat zijn weerga niet kent. Na Warlords of Dreanor zijn de Horde en de Alliance dichter bij elkaar. Alturius legt dit voor aan de leiders van de facties en wuiven dit weg als onmogelijk, totdat er een aanval komt op alle grote steden van de Burning Legion. Hierdoor besluiten ze niet af te wachten en de aanval zelf te openen en de Burning Legion voorgoed uit te roeien. Voordat ze dit gaan doen moeten ze wel eerst alle steden opnieuw opbouwen en versterken tegen mogelijke andere aanvallen. Iedereen moet meehelpen met het opnieuw opbouwen van de steden door bijvoorbeeld materialen de maken en minen. Ook moet er uiteraard grondstoffen komen om in de Twisting Nether een basis op te zetten. Er komt hiervoor twee nieuwe professions. Woodcutting en Carpentry. Met deze professions kunnen bijvoorbeeld trade Wagons gemaakt worden en onderdelen voor huizen en gebouwen. Stukje bij beetje worden de basissen groter. Het is de bedoeling dat er een uitvalsbasis komt in elke regio. De basissen kunnen ook aangevallen worden door de Burning Legion en met de grond gelijk worden gemaakt. Iedereen in de zone kan helpen om de basis te verdedingen. De sterkte en hoeveelheid van de mobs wordt bepaald door het aantal verdedigers. Uiteraard kunnen de Horde en de Alliance niet lang vrienden blijven dus zullen ze uit elkaar gaan en ieder hun eigen basis krijgen die individueel aangevallen kunnen worden door de Burning Legion. Mocht er een basis vallen van een factie vallen zullen de aanvallen op de andere basis sterket en meer worden. Het verliezen van je basis heeft uiteraard wel gevolgen. De NPC vluchten weg naar een vorige basis en die basis moet opnieuw worden opgebouwd. Je kan wel door met je quest, maar je kan hem dus niet inleveren en geen nieuwe halen. Dat het belangrijk is om alle basissen te hebben komt ook terug in endgame. De endgame instances worden moeilijker naarmate er minder basissen zijn. De eindbaas is zoals niet anders dan de opperpannekoek Sargeras. Voordat je bij Sargeras komt moet je net zoals bij the Lich King meerdere zones vrijspelen voordat je verder kan.
Lord_Bono
stanjasper
stanjasper
Aan het eind van wrath of the lich king zien we hoe een onbekend iemand wegloopt met de shards of frostmourne. De afgelopen twee expansions hebben we gemerkt dan Sylvanas Windrunner, leider van de forsaken, Zich nogal afzijdig houd van de horde en het lijkt alsof het haar vooral gaat om haar eigen overleven. Ze is een opportunist, en als ze niet afhankelijk was van de val’kyr, of haar forsaken in de horde, zou ze deze dingen volgens mij á la minute laten vallen.
Geruchten gaan, dat degene die wegloopt met de shards of frostmourne eigenlijk sylvanas is. Aangezien zij pas kan sterven als al haar val’kyr dood zijn, en haar hetzelfde lot wacht als arthas (oneindige duisternis en marteling), wil ze sterker worden, om haar plek in deze wereld te verzekeren.
Vanaf hier non-fact:
Sylvanas is in de tijd die ze afwezig was laatste expansions bezig geweest naar het zoeken van een manier om Frostmourne (die ze inderdaad heeft genomen) naar zijn glore te herstellen. Na Warlords of Draenor heeft ze uiteindelijk een gevonden. Of het heeft haar gevonden, beter gezegd. Een Old God, diep onder Azeroth, sprak tot haar via de shards of Frostmourne, zoals Yogg-Saron dat deed bij Arthas. De zachte fluisteringen vertelden haar van de locatie van Vulraiis, de hamer van Khaz'goroth, shaper of mountains and canyons.
Daarmee hersmeedde ze Frostmourne en legde haar boog weg. De Old God had nu een betere verbinding met het zwaard en praatte tegen sylvanas in haar slaap. Langzaam maar zeker werd ze gek, en raakte ze volledig in de macht van de Old God. De Old god zegt haar dat ze hem moet bevrijden uit zijn ondergrondse gevangenis. Sylvanas neemt Frostmourne en vertrekt uit de Horde.
Ondertussen in Northrend, is Bolvar Fordragon, huidige Lich King ontwaakt uit zijn slaap. Hij voelt de kracht van Frostmourne en waarschuwt de horde en de Alliance. Deze gaan achter Sylvanas aan en volgen haar op de voet. Geleid dor vareesa windrunner, die haar zus uit haar lijden wil verlossen.
In het ondergrondse vinden we allerlei nieuwe rassen, facties en monsters. Ook komen we weer Nerubians en Mantid tegen. Vareesa traint vrijwilligers tot Dark rangers, Zoals zij en Sylvanas ook zijn. Deze dark ranger word een nieuwe hero-class, net als de death knight, die unlocked word op level 55.
End Raid ideeën:
We Volgen sylvanas en arriveren uiteraard te laat; ze heeft de Old God ontketend. Die moeten we dus eerst aanpakken. Daarna zullen we de Val’kyr moeten doden, want anders kan sylvanas immers niet dood. Daarna is daar dan eindelijk sylvanas zelf met frostmourne om aan te vallen.
En ik noem het: The Dark Below (vergeet Destiny
Qoxlpa
maxje98
Dit is mijn reactie:
World of Warcraft: Breaking of the Curse
In de volgende uitbreiding keren de helden weer terug naar Azeroth. Gul'Dan creëert een nieuwe kleinere versie van The Dark Portal omdat hij de dreiging van ons voelt op Draenor. Wij komen een aantal weken later nadat Gul'Dan via de portal naar onze wereld gaat terug omdat wij de dreiging op Draenor nog moesten weerhouden.
Gul'Dan creëert een duistere spreuk waarmee hij de dieren in Azeroth hersens geeft. De dieren kunnen daardoor gaan denken, onze taal spreken en vechten. Gul'Dan doet dit zodat hij een leger heeft. Hij was eerst naar Queen Azshara gegaan maar die had andere plannen.
Gul'Dan stuurt zijn leger naar alle grote steden om die te veroveren. Hij stuurt naar elke stad een leger op hetzelfde moment zodat ze elkaar niet kunnen helpen. Aangezien alle helden en legers in Draenor zijn waren de steden snel veroverd. Alle rassen worden in kampen opgesloten waar ze moeten werken. De leiders zitten in een basis gevangen die gevestigd is in een ondergrondse zone.
1 leeuw besloot om de leiding niet langer in handen van een orc te houden maar zelf de leider te worden. Hij overtuigde iedereen om zich bij hem aan te sluiten. Gul'Dan had niks door. De dieren leidde Gul'Dan in een kamer die met sterke magische spreuken beschermd is. Die kamer bestaat al lang. Gul'Dan word daar opgesloten.
Als de helden terugkomen van hun oorlog op Draenor worden ze opgewacht door een leger tijgers en een leger herten. Ze zijn verrast waardoor ze snel worden gevangen genomen. Ze worden meegenomen naar een basis van de dieren waar ze de leiders van de Alliance en de Horde vinden. De basis is in een zone onder de grond. De leiders vertellen dat de dieren onverwacht uit alle richtingen kwamen. Vanuit het water, uit de lucht, vanuit de grond en gewoon via de hoofdpoorten van de steden.
De helden weten te ontsnappen en, samen met de leiders van de Horde en de Alliance (ja ze werken even samen) beramen ze een plan om de wereld weer terug te veroveren en de vloek te verbreken. Ze kunnen de spreuk niet zomaar verbreken. Daar is de spreuk te sterk voor.
Malfurion heeft gehoord van een magisch artefact dat achtergelaten is door de Titans. Het artefact moet ergens in een tempel liggen aan de andere kant van Azeroth. Dit artefact zou zo krachtig moeten zijn dat hij alle spreuken ongedaan kan maken. Maar dit artefact heeft ook een duistere kant. Het kan ook voor totale vernietiging zorgen.
Onze helden moeten ervoor zorgen dat de wereld weer normaal word en proberen de legers van de leeuw tegen te houden totdat ze dit mysterische artefact hebben weten te bemachtigen. Maar ze zijn niet de enige die naar het artefact zoeken…..
De nieuwe features zijn:
-lvl cap omhoog naar lvl 110
-6 nieuwe zones. 4 zones zijn aan de andere kant van Azeroth. 1 zone genaamd Unloris is ondergronds in Eastern Kingdom. 1 zone genaamd Ground high is in Kalimdor. De zone is in de lucht.
Het eiland aan de andere kan van Azeroth is verdeeld in 4 zones.
1 zone is de zone waar de basis is. Die zone heet Ani'las. Die zone heeft weinig bergen op de berg in het midden na. Die berg hebben ze verandert in hun basis.
1 zone is een jungle gebied genaamd Gorfin. Het is een gebied met (bijna) alleen maar bomen. In het midden van de zone is er een meertje. Er zijn daar tekenen van de night elves. Zij zijn daar duizenden jaren geleden geweest maar zijn allemaal weer vertrokken.
1 zone is een half half zone genaamd Warolekt. Deze zone is voor de helft zee en voor de helft zand. Er leven zeedieren en dieren die zowel op het land en in het water leven. In het water is een verborgen doorgang die naar de tempel lijdt waar het mysterische artefact ligt..
1 zone heet Yuolisus. Deze zone was vroeger een aantal jaren bewoond door de Pandaren maar die zijn weggejaagd door de murlocs. Er zijn nog wel een aantal gebouwen te vinden daar die de Pandaren stijl hebben. Maar die stijl is van meer dan 10.000 jaar geleden.
-3 nieuwe raids, de steden Stormwind, Orgrimmar en de tempel op de andere kant van Azeroth zijn de raids. Je gaat de steden proberen terug te veroveren en de leeuw proberen tegen te houden in de tempel.
-8 nieuwe dungeons, waarvan 1 in Undercity is, 1 in Darnassus en 1 in The Exodar. De andere zijn in de nieuwe zones waar je strijd om de vijand terug te drijven uit dat gebied.
-Er is een nieuwe pvp zone. Je krijgt speciale features daar zoals: veranderen in een vlinder waardoor je bijna ongezien een vijand kan besluipen. In het midden van de arena staan crates waar items in zitten die je speciale abilities geven.
-2 nieuw rassen: Mekalus en de Lorusil. De rassen zijn gecreëerd door een virus dat is vrijgekomen toen Gul'Dan de vloek uitsprak.
De Mekalus is half vos, half mens. De Mekalus heeft een vossenstaart, vossenogen, vossenneus en veel vossenhaar.
De Lorusil is half beer, half orc. De Lorusil heeft berenogen, berenstaart, berenneus en veel berenvacht.
-Nieuwe class: Anicrest.
De Anicrest heeft de controle over dieren. Hij kan dieren summonen en ze naar de vijand sturen. Hij is een range caster.
-Je kan je garrison nu bouwen in de bomen. Je kan er ook voor kiezen om je garrison onder water te maken. Je maakt een soort van treevillage of een onderwater stad. Er komen nieuwe gebouwen bij. Zoals The Subshop, dat gebouw maakt onderzeeërs die je in sommige nieuwe zones kan gebruiken.
-Honderden nieuwe quests
-De dance studio in je garrison
ST2partyboy
djildjamesh
LeFox
ShadowX
maxje98
cheos
cheos
In de volgende expansion blijken de alliance besloten te hebben de thuisplaneet van de draenei genaamd Argus te willen bezoeken. Het is al een tijd geleden (burning crusade) dat Kil'jaeden is verslagen en na deze jaren is de planeet eindelijk dichtbij genoeg dat als de alliance de krachtigste magie inzetten die ze beschikken, ze er een portal naar kunnen creëren. Het eerste gedeelte van de expansion zal zich richten op het creëren van de portal.
Idee eerste dungeon voor de expansion:
Er zal een unieke pvp-pve dungeon komen die als volgt te werk gaat: De alliance moet eerst door een pve dungeon heen via een jungle achtig level om bij een temple te komen, hier moet vervolgens een boss worden verslagen en dan kunnen de npc alliance mages de portal gaan summonen dit kost wel een lange tijd. echter op hetzelfde moment is er een party van horde spelers naar de tempel gestuurd met als doel uit te zoeken wat de alliance van plan is. De horde probeert bij de tempel te komen via een verlaten tunnel welke niet verlaten blijkt te zijn en zal hier hun eigen boss in moeten verslaan. uiteindelijk resulteerd dit in een gevecht waarbij de alliance de castende mages moet beschermen en de horde probeerd the summonen te stoppen (pvp). Wanneer de alliance of de horde bijna heeft gewonnen (tot 10% completion of 10% interuption is gekomen) Komt er een cutscene.
De cutscene kan ook gewoon als intro tot de expansion worden gebruikt en dan is de dungeon niet nodig maar dan moet het verhaal van de dungeon in de cutscene worden verwerkt.
Uit de cutscene blijkt dat de magie die gebruikt word voor de portal gebruikt maakt van de krachten van de nether, dezelfde waar kil'jaden in is gezogen na verslagen te zijn en hij breekt er nu weer uit. Woest als hij is, is hij nu uit op totale vernietiging van al het leven om persoonlijke wraak redenen (in tegenstelling tot zijn eerdere motieven) En gebruikt hij de rondhangende magie samen met zijn eigen krachten om de portal naar Argus tot stand te brengen. De expansion zal hierna zich richten op het invallen van argus waar de oude heerser naar is terug gekeerd. De planeet blijkt te zijn vervallen door zijn eigen rampen en voor een groot deel verslonden te zijn door een onbekend soort magie. Het is er blijkbaar niet zo goed gegaan zonder hun leider en eigenlijk zijn er twee groepen vijanden. De oude beschaving die gek is geworden en vecht tegen alles wat ze niet kennen, gecorrupt door los slaande magie. En de volgers en overgenomen bevolking welke kil'jaden terug in zijn macht heeft weten te krijgen.
Korte versie:
De expansion richt zich op de thuisplaneet van de draenei met als eerste motief om voor de alliance meer resources, eventueel allies en macht te krijgen. Echter grijpt Kil'jaden waarvan we weten dat hij ooit terug zou keren de kans om zelf naar zijn thuisplaneet te keren en zijn krachten te herbouwen. vanaf dan moeten de twee facties (welke elkaar de schuld geven) alles op alles zetten om te verkomen dat Kil'jaden te krachtig word om nog te verslaan. Er is genoeg ruimte (een hele planeet) om nieuwe area's, dungeons en raids op te zetten. Er is zelfs de mogelijkheid voor nieuwe races (overlevenden van de planeet die kiezen om zich aan te sluiten bij de horde en alliance) En er zijn ontzettend veel aanknopings-punten met de lore om Argus vorm te geven en de expansion te vullen.
Sorry dat het zo lang is geworden, Ik liet mijn fantasie los en dit kwam er uit..