"Het zal niet minder dan een paar maanden zijn, maar misschien ook niet meer dan een jaar", aldus Molyneux. "Dan komt er de mogelijkheid voor andere spelers om de rol toe te eigenen en zij krijgen dan Bryans krachten." Volgens de ontwikkelaar is het belangrijk dat de tijdspanne waarin Bryan een God is in de game, lang genoeg is om betekenis te hebben voor hem.

Als God heeft Bryan de mogelijkheid om aan de ontwikkelaar voor te stellen dat er bepaalde dingen in Godius gebeuren. "Wij zullen ons best doen om daar dan aan te voldoen. Maar hij kan niet beslissen dat iedereen in Canada explodeert ofzo. Zijn krachten hebben een limiet." De winnaar van Curiosity ontvangt daarnaast ook een gedeelte van de winst die Godus oplevert.

In de mobiele game Curiosity moesten alle spelers samen verschillende lagen van een kubus wegtikken. De winnaar van het spel was degene die de laatste kubus in het spel wegtikte en won daarmee een positie als god in Godus. De game moet "wereldwijde coöperatie, competitie, creatie en destructie naar een hele nieuwe generatie" brengen. Godus komt in september naar PC, Mac, iOS en Android en is al succesvol gefinancierd via Kickstarter.