Will Wright is niet alleen de bedenker van games als The Sims en Spore, hij houdt er ook nog eens een prima logica op na. Hij ziet Spore namelijk het liefst goed verkopen in plaats van dat de game in alle recensies de hemel in wordt geprezen.

In diverse recensies wordt er gemopperd over het feit dat Spore iets teveel gericht is op de casual gamer en dat bepaalde elementen in de game beter uitgewerkt hadden kunnen worden. In een interview met MTV liet bedenker Will Wright echter weten hier niet al te veel waarde aan te hechten.

"We waren er tijdens de ontwikkeling erg op gericht Spore toegankelijk te maken voor iedereen. Spore heeft meer diepgang dan bijvoorbeeld The Sims. Maar we keken naar de gemiddelde scores op Metacritic en The Sims 2 krijgt ongeveer 90% en Half-Life 97%. Uiteindelijk vonden we het belangrijker dat we de verkoop en Metacritic-score van The Sims 2 voor Spore kregen, in plaats van de verkoop en Metacritic-score van Half-Life."

Een ontwikkelaar ziet zijn game graag goed verkopen, klinkt als perfecte logica in onze oren.