"Dit is een erg, erg moeilijke industrie. Het verandert in een loterij, waarbij je 12 uur per dag, 7 dagen per week moet werken en games decennia lang moet bestuderen", aldus Taylor. "Het is moeilijk. Het is alsof je naar Hollywood gaat en zegt dat je films wilt maken. Je moet het opnemen tegen James Cameron."

Taylor refereert naar games als Double Fine Adventure, dat vorig jaar zonder problemen via Kickstarter werd gefinancieerd, en zijn eigen Wildman, dat eerder deze week van Kickstarter werd gehaald omdat er niet genoeg geld werd binnengehaald. "Mensen hebben al veel geld op Kickstarter uitgegeven en wachten tot die games uitkomen. Wij zijn net na Kerstmis gekomen (met Wildman), toen mensen hun geld al hadden uitgegeven."

Volgens Taylor is het tekenend voor de huidige staat van de game-industrie. De tijd waarin ontwikkelaars "konden binnenvallen bij uitgevers" om een contract te krijgen en het budget op te maken, is volgens hem voorbij. "De mensen die de grote cheques schrijven, dat is er gewoon niet meer. Ik ben bijna uit deze industrie gedreven. Maar ik ben er nog steeds. Ik ken iedereen in de industrie. Niemand heeft mij geholpen. Het gaat erom of je een blockbuster-game hebt die tien miljoen exemplaren kan verschepen."