What did we do wrong in Baldur’s Gate 2? | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

BioWare is het bedrijf dat eigenhandig het RPG genre nieuw leven inblies met Baldur's Gate. Vervolgens werden er met de BioWare Infinity engine het prachtig beangstigende PlaneScape: Torment gemaakt waarna een Hack 'n Slash RPG volgde die volgens velen beter was dan Diablo2. Icewind Dale werd overal geprezen in de pers. Na al dit succes kwam er een nog grotere en mooiere game, Baldur's Gate 2: Shadows of Amn. Ook dit was weer een kaskraker waarna alle gerenommeerde uitgevers ontwikkelingsteams gingen werven voor hun 'money-making' RPG.

En toen dacht James Ohlen, Director Writing / Design, What did we do wrong in Baldur's Gate 2? Arme jongen mijn antwoord daarop is: niet veel. Maar als we zijn column mogen geloven dan schort er nog wel iets aan het spel. (!?) GA-RPG is proud to present yet another column from one of the leading design houses of computer role-playing games at this time, BioWare. The column will be known as The BioFiles, and it is going to be written primarily by James Ohlen on a weekly basis intially. James is the director of BioWare's writing and design department. He also just so happens to be the lead designer for BioWare's upcoming Star Wars RPG. This column will focus on design philosophies, game ideas, and behind the scenes stories from the Baldur's Gate series, Neverwinter Nights, Star Wars and any future projects.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou