De oorzaak van de ontslagen ligt bij het ten einde komen van werkzaamheden aan Mad Max: Savage Road en Just Cause 3. De ontwikkelaar werkte aan beide games met verschillende uitgevers (Warner Bros. en Square Enix) de samenwerking met deze uitgevers zou een inefficiënte verdeling van werknemers hebben bewerkstelligd.
In een verklaring tegenover Gam eInformer zegt een vertegenwoordiger van de studio het volgende: ‘’We hebben net een project afgerond en zijn bezig met de laatste fases van een andere. Met het opstarten van nieuwe projecten is het niet gelukt om de samenstelling van de teams en de daarbij behorende individuele vaardigden aan elkaar te koppelen. Helaas hebben we een aantal talentvolle ontwikkelaars moeten laten gaan.’’
De ontwikkelingen binnen de organisatie hebben geen invloed op lopende projecten. Wel zijn er maatregelen genomen om soortgelijke situaties in de toekomst te voorkomen.
Just Cause 3 verschijnt op 1 december voor pc, PlayStation 4 en Xbox One.
Reacties op: Werknemers ontslagen bij Just Cause 3-ontwikkelaar
Perfection
Apetjoek
ShadowX
Project afgelopen weg ermee, tja zo gaat dat tegenwoordig in de moderne wereld.
haastnooit
ShadowX
In de game industrie zal het inderdaad anders zijn.
The Chosen One
TheRussian
Cornish
TheRussian
TheRussian
TheChief
toeterbaas198219
obi-twan kenobi