'Werkcultuur Rockstar is in positieve zin veranderd'

'Werkcultuur Rockstar is in positieve zin veranderd'

De voorheen negatieve werkcultuur van ontwikkelaar Rockstar Games zou in de achttien maanden sinds de release van Red Dead Redemption 2 behoorlijk zijn veranderd.

Dat wordt gemeld in een nieuwe reportage van Kotaku. De website berichtte de afgelopen jaren meermaals over een giftige werkcultuur bij Rockstar, waarbij 'crunchen' - extreem lange werkdagen maken om games af te krijgen - de norm was en waarbij management niet goed zijn werk uit zou voeren. Ook zou er sprake zijn van seksuele intimidatie vanuit het management.

Dit zou inmiddels zijn veranderd, zo meldt Kotaku nu. Crunchen zou minder nodig zijn, met flexibelere werktijden, beter functionerend management en zelfs regelmatig anonieme enquêtes onder de werknemers bij alle studio's van Rockstar. Daarnaast zou het management dat verantwoordelijk was voor een giftige werksfeer zijn ontslagen.

Volgens Kotaku is de volgende game van Rockstar een nieuw deel in de populaire Grand Theft Auto-reeks. Door de nieuwe werkcultuur binnen het bedrijf zou een mogelijk plan kunnen zijn om "een game van gemiddelde grootte" te lanceren, om vervolgens met regelmatige updates uit te breiden. Op die manier zou crunch en stress zo veel mogelijk beperkt worden. De game zou volgens Kotaku nog maar vroeg in het ontwikkelproces zijn.

Grand Theft Auto 5

Grand Theft Auto 5 kopen?

Kopen voor Playstation 5

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!

Niet blij mee! Ik heb liever dat ze iedere week 80 werken, zodat GTA 6 er snel aankomt! ;)

0
test

@Mellieee Dat is de foute premisse die Rockstar ook jarenlang hanteerde. Twee keer zo veel werken levert niet twee keer zo veel output op. Talloze studies hebben immers aangetoond dat de arbeidsproductiviteit als een plumppudding inelkaar zakt wanneer men langdurig (ruim) meer dan 40 uur per week werkt. Met alle gevolgen van dien: oververmoeidheid, slapeloosheid, burn-out etc. Hierdoor komt men in een negatieve spiraal terecht waarbij men de werkachterstanden (door verlies van productiviteit) denkt te moeten compenseren met nog meer uren wat natuurlijk desastreus is.

0

@Ghost Ben je altijd zo serieus, of heb je gewoon geen idee wat ik met mijn smiley (knipoog) bedoel? Verder heb je wel gelijk hoor, want ik ben het met je eens.

0
test

Dat betekent GTA VI pas in 2022.

0

Aanbevolen voor jou