Nieuws
Rockstar

'Werkcultuur Rockstar is in positieve zin veranderd'

Nieuwe Grand Theft Auto zou vroeg in ontwikkelproces zijn

Geschreven door Michel Musters op
De voorheen negatieve werkcultuur van ontwikkelaar Rockstar Games zou in de achttien maanden sinds de release van Red Dead Redemption 2 behoorlijk zijn veranderd.

Dat wordt gemeld in een nieuwe reportage van Kotaku. De website berichtte de afgelopen jaren meermaals over een giftige werkcultuur bij Rockstar, waarbij 'crunchen' - extreem lange werkdagen maken om games af te krijgen - de norm was en waarbij management niet goed zijn werk uit zou voeren. Ook zou er sprake zijn van seksuele intimidatie vanuit het management.

Dit zou inmiddels zijn veranderd, zo meldt Kotaku nu. Crunchen zou minder nodig zijn, met flexibelere werktijden, beter functionerend management en zelfs regelmatig anonieme enquêtes onder de werknemers bij alle studio's van Rockstar. Daarnaast zou het management dat verantwoordelijk was voor een giftige werksfeer zijn ontslagen.

Volgens Kotaku is de volgende game van Rockstar een nieuw deel in de populaire Grand Theft Auto-reeks. Door de nieuwe werkcultuur binnen het bedrijf zou een mogelijk plan kunnen zijn om "een game van gemiddelde grootte" te lanceren, om vervolgens met regelmatige updates uit te breiden. Op die manier zou crunch en stress zo veel mogelijk beperkt worden. De game zou volgens Kotaku nog maar vroeg in het ontwikkelproces zijn.

Dit artikel delen:

Lees meer

Final Fantasy 7 Remake is een nieuwe klassieker F1 2020 officieel onthuld
6

Reacties op: 'Werkcultuur Rockstar is in positieve zin veranderd'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Mellieee

    • 16 april 2020 09:41
    Niet blij mee! Ik heb liever dat ze iedere week 80 werken, zodat GTA 6 er snel aankomt! ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ghost

    • 16 april 2020 10:53
    @Mellieee
    Dat is de foute premisse die Rockstar ook jarenlang hanteerde.

    Twee keer zo veel werken levert niet twee keer zo veel output op.

    Talloze studies hebben immers aangetoond dat de arbeidsproductiviteit als een plumppudding inelkaar zakt wanneer men langdurig (ruim) meer dan 40 uur per week werkt. Met alle gevolgen van dien: oververmoeidheid, slapeloosheid, burn-out etc. Hierdoor komt men in een negatieve spiraal terecht waarbij men de werkachterstanden (door verlies van productiviteit) denkt te moeten compenseren met nog meer uren wat natuurlijk desastreus is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mellieee

    • 16 april 2020 11:54
    @Ghost Ben je altijd zo serieus, of heb je gewoon geen idee wat ik met mijn smiley (knipoog) bedoel?

    Verder heb je wel gelijk hoor, want ik ben het met je eens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ghost

    • 16 april 2020 13:40
    @Mellieee
    Ik ben serieus op dit onderwerp, omdat er helaas nog steeds mensen zijn die echt zo denken zoals naar voren kwam in jouw grappig bedoelde opmerking, knipoogsmily of niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • charliebr

    • 16 april 2020 15:15
    @Mellieee in elk geintje zit een seintje

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 16 april 2020 19:19
    Dat betekent GTA VI pas in 2022.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.