Nieuws
PS4

Wereldwijd 35,9 miljoen exemplaren van PS4 verkocht

5,7 miljoen exemplaren rond de feestdagen verkocht

Geschreven door Michel Musters op
Er zijn wereldwijd meer dan 35,9 miljoen exemplaren van de PlayStation 4 verkocht. Dat heeft Sony aangekondigd.
De hoeveelheid verkochte exemplaren is mede te danken aan de verkoop van de console gedurende de feestdagen. In die periode werden er 5,7 miljoen exemplaren van Sony's console verkocht.


"We vinden het geweldig dat zoveel consumenten de PlayStation 4 kozen om tijdens de feestdagen te gamen en dat de PS4-community alsmaar groeit", aldus CEO Andrew House. "We blijven vasthouden aan onze drang om innovatieve entertainment te leveren en kijken uit naar een ongeëvenaarde gamesportfolio van ontwikkelaars en uitgevers en SCE Worldwide Studios, waaronder Uncharted 4: A Thief's End, New Hot Shots Golf en The Last Guardian, die dit jaar verschijnen."

Bron: null

Dit artikel delen:

Lees meer

Rise of the Tomb Raider verschijnt op 28 januari voor pc Minecraft voor pc en Mac behaalt 22 miljoen verkochte exemplaren
50

Reacties op: Wereldwijd 35,9 miljoen exemplaren van PS4 verkocht

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • coola

    • 5 januari 2016 16:23
    Erg mooi aantal. En erg terecht dat de ps4 zo goed verkoopt het is een gewoon erg goeie console met goeie/leuke games en er gaat nog veel goeds/leuks komen de komende jaren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • vladimirr

    • 5 januari 2016 16:32
    dit jaar word het jaar van de xbox one!!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 5 januari 2016 16:34
    @vladimirr

    dat hoor ik al bijna 3 jaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vermillion

    • 5 januari 2016 18:42
    @casualkiller Haha, of niet?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RIO21

    • 7 januari 2016 11:48
    @Vermillion

    Nee idd, NIET

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • garciagarcia

    • 5 januari 2016 16:49
    @vladimirr
    Waarom betrek je de XBOX erbij?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RIO21

    • 5 januari 2016 19:06
    @garciagarcia

    Omdat gaystation ook bij nieuws over xbox word genoemd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 5 januari 2016 19:08
    @RIO21

    Tuurlijk gelijk weer komen met gaystation wie doet er nu zielig? ohja de buttbox one fans :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sausbert

    • 5 januari 2016 20:10
    @vladimirr Lol. Je hebt duidelijk de exclusive line-up van 2016 nog niet bekeken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • garciagarcia

    • 5 januari 2016 16:50
    Mooie cijfers voor Sony. Het tijdperk van de consoles loopt zeker niet ten einde zoals veel PC gamers ons willen doen geloven!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 5 januari 2016 16:58
    Mooie aantal verkopen, nu de exclusieve games nog en het plaatje is rond.

    Van de week haal ik er een PS4 bij voor me zoon, dan is hij ook weer blij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Kuroi

    • 5 januari 2016 17:30
    Is dit de eerste officiële aankondig van Sony dat de Last Guardian ook daadwerkelijk dit jaar gaat verschijnen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • sollitdude

    • 5 januari 2016 18:42
    en toch zweer ik nog steeds op de pc. ik weet dat je via een apparaat een muis/keyboard kan gebruiken op een ps4, maar het zal nog steeds niet hetzelfde zijn als een eigenlijke pc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 6 januari 2016 09:26
    @sollitdude Via een apparaat? dat apparaat heet een USB poort, en die zitten gewoon op de console zelf. Iedere standaard muis en toetsenbord werkt gewoon op de ps4.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • pepsi

    • 6 januari 2016 12:49
    @sollitdude Ik snap nog steeds niet waarom mensen willen gamen met een muis en toetsenbord, het is allemaal niet nauwkeurig genoeg. Knopjes kunnen aan of uit, je kunt niet een beetje indrukken en je heb geen feedback of vibratie. Gamen met een muis en toetsenbord is jezelf vrijwillig een handicap geven, je gaat toch ook geen office proberen te bedienen met een controller?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 6 januari 2016 12:51
    @pepsi Het ligt eraan wat voor spel je speelt, in het geval van een FPS of een strategy game is een muis en toetsenbord juist veel meer precies, maar in veel andere games werkt een controller juist weer beter. Daarom heb ik ook zelf aan mijn pc ook gewoon een xbox360 controller hangen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Thewisbone

    • 5 januari 2016 19:46
    Ik heb nog geen playstation 4, heb eigenlijk helemaal geen console meer.. vind al die games niet zo leuk meer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RIO21

    • 5 januari 2016 20:16
    @coola
    Zoals ik al zei bash xbox zolang je wil maar je kunt het terug verwachten daar zijn die comment sections nou eenmaal voor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 5 januari 2016 20:42
    @RIO21

    Nou word die leuk. een paar dagen terug zeg je dat ik normaal commentaar moet geven of anders ver op flikkeren.

    En nu zeg je dat de comment sectie bedoeld is om gaystation en buttbox te zeggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 5 januari 2016 22:48
    @coola

    Denk dat het komt omdat hier voornamelijk altijd de X1 afgezeken wordt maar goed namen als Gaystation en Xdoos of Spleetstation of Xflop zullen nu eenmaal altijd blijven bestaan tussen fans.