De framerate is een stukje hoger geworden;
Er is aan de blood decals gewerkt;
Verscheidene wapens hebben nu melee attacks gekregen. Melee wapens zijn wapens waar je geen kogels voor nodig hebt, maar een sterke bovenarm of iets dergelijks. Een knuppel of een kettingzaag bijvoorbeeld. Maar een a ault rifle is ook erg goed te gebruiken om iemand hersenpan mee in te slaan;
Er is weer aan een nieuwe mi ie gewerkt, het is de eerste grote buiten mi ie die je tegen zal komen in het spel;
De resolutie van een van de wapens is verhoogd, en binnenkort zal hopenlijk gewerkt gaan worden aan de handgranaten;
De Force Feedback bij het schieten van je wapen of bij het geraakt worden door een ander wapen is nu ook geimplementeerd;
De jeeps zijn weer wat realistischer geworden. Het besturen is iets verbeterd en de vering werkt nu ook zoals het hoort. En de AI van de man die de chain gun achterop de jeep bestuurt zal ook reageren op jumps van het voertuig en dergelijke;
De cyborgs hebben falling damage gekregen;
De AI kan nu met elkaar communiceren over de target info, zodat ze jouw makkelijker en beter kunnen overvallen met z'n allen;
Er is nieuwe muziek gemaakt, speciaal voor de GameStock van volgende week. Voor het uitgebreide geneuzel surf je naar Halo Players.