Strakke graphics, heftige 3D actie en niet de mogelijkheid om een basis te bouwen, dat waren enkele kenmerken van Massive Entertainment's Ground Control, een redelijk succesvolle RTS topper van een aantal jaren geleden. En succes is er om te herhalen, vandaar dat Massive onlangs Ground Control 2: Operation Exodus aankondigde. Het verhaal van deel 2 speelt zich 300 jaar later af dan het origineel, maar er zijn nog steeds banden met de originele verhaallijn. En ook de gameplay zal weinig verschillen ten opzichte van het origineel. Spelers kunnen weer in- en uitzoomen in een groot 3D landschap.What are the really exciting new vehicles that we can look forward to? Will there be aerial combat like in the last one?

There will be some aerial combat. What we've done is, instead of having an air force branch we have a helicopter branch, which is slightly easier to control. We felt that the air force units in the original game looked great, but they were a little too complex. For this game, we said let's skip that for now and have the helicopter force. In dit interview vertelt Massive Entertainment meer over het spel, de units en wat we allemaal kunnen verwachten van Ground Control 2: Operation Exodus, waarvan een releasedate nog niet bekend is.