Daar waar veel Amerikaanse uitgevers hun spellen aankondigen met persberichten waarin de woorden 'innovative', 'ground-breaking' en 'breath-taking' zondermeer voorkomen, houdt men er in Rusland andere tactieken op na. In plaats van glashard te liegen dat je spel the-next-big-thing is, kondigt men daar namelijk games aan door vooral de nadruk te leggen op wat het spel niet is. Game Factory Interactive laat dit zien met de aankondiging van haar straight-forward shooter RattHunter:RattHunter is a traditional first-person shooter set in a hi-tech environment. It does not push the envelope or bring something fresh to the genre, since we feel that there is little place for innovation in today's action games market. RattHunter features traditional, by-the-book gameplay, which does not wander into the realm of tactical shooters such as Rainbow Six. Maar wat is RattHunter dan wel? In RattHunter krijg je de rol aangemeten van een reporter die de mysterieuze verdwijningen bij een bedrijf op een verre planeet, waar een of andere drug wordt ontwikkeld, onderzoekt. In je zoektocht naar de ware toedracht zal je onder andere gebruik maken van acht verschillende wapens, motoren, buggies, hoovercrafts, afweergeschut en hijskranen. Toch is het neerknallen van tegenstanders niet het hoofddoel in het spel, je zal namelijk ook verschillende puzzels op moeten lossen. Een sterke 3D en physics engine moeten voor het nodige grafisch spektakel zorgen.