Wartime Command heeft een naamsverandering ondergaan. Voorlopig zal de game WW2 RTS heten. Een beetje onhandige naam, aangezien het intypen van deze naam in google niet alleen deze titel laat zien, maar ook veel andere WW2 RTS's. Toch lijkt het erop dat de 1C ontwikkelde game één van de meest realistische WW2 strategie games ooit gaat worden.

Niet alleen zullen gevechten in enorme landschappen worden uitgevochten, maar ook het gedrag van alle units zal uiterst daarbij realistisch zijn. De physics zullen ook erg natuurgetrouw worden nagebootst. Zo gaan projectielen die afgeschoten worden geen rechte baan beschrijven door de zwaartekracht en zal de impact van explosieven op het pantser van tanks verschillende gevolgen hebben door bijvoorbeeld de hoek en de plek van de inslag.

Een aantal nieuwe screenshots laat zien hoe gedetailleerd de units zijn. Dit is wel nodig, aangezien in deze RTS het camerastandpunt tot ooghoogte te plaatsen is. Bekijk ze hier. Een drietal screenshots dat hier is te vinden laten alvast een voorproefje zien van de userinterface.