"Om eerlijk te zijn hebben we de kerkers die we niet hebben gebruikt, al in andere games gestopt. We kunnen ze dus niet voor de nieuwe versie gebruiken", aldus Zelda-ontwikkelaar Eiji Aonuma tegen Eurogamer. Hij kon niet vertellen om welke kerkers het gaat.

Nintendo gaf na de release van The Wind Waker op de GameCube toe dat enkele kerkers uit de game waren gelaten vanwege tijdgebrek tijdens de ontwikkeling. Fans hoopten dat deze kerkers bij de release van The Wind Waker op de Wii U alsnog in de game zouden worden verwerkt. Dit is dus niet het geval.

Aonuma zegt dat het zelfs een bewuste keuze is om de HD-versie zoveel mogelijk de de GameCube-game te laten lijken. "We willen graag dicht bij het verhaal van het origineel blijven. Als we kerkers zouden toevoegen, heeft dat effect op andere gedeeltes van de game. Als het voelt alsof er te weinig kerkers zijn, komt dat door het tempo van het spel. Het duurde te lang om bepaalde kerkers te bereiken." Volgens Aonuma zal het tempo van The Wind Waker in de Wii U-versie verbeterd zijn.

Al het nieuws live vanuit Los Angeles: Gamer.nl/E3