GameGossip had de kans om aan één tafel te zitten met Emil Pagliarulo van Bethesda Softworks en vroeg hem meteen de hemd van het lijf over de nieuwste add-on voor Morrowind, Bloodmoon.

Zo kunnen we ondermeer veel verschillende monsters terugzien. Om te beginnen zijn er meer soorten beren en wolven die te bevechten zijn, alsmede een groep genaamd de 'Dark Elves of Vvanvendell'. Deze monsters doen betrekkelijk normaal aan, maar daar is een reden voor. Zo zullen deze 'normalere' monsters spelers doen terugdenken aan Daggerfall en Arena en zullen zo ook de verschillen tussen de Nords en de Dark Elves beter zichtbaar worden. Ook terug van weggeweest is de mogelijkheid om in een weerwolf te veranderen.Early reports revealed that the highly anticipated werewolves will be introduced into gameplay. Can you expand on the decision to add them and how their fighting system will work?

In Daggerfall, players loved that you could become a werewolf or vampire. Some, myself included, would seek out specific dungeons and hunting grounds in order to fight these creatures in the hopes of contracting lycanthropy or vampirism. In Morrowind, the player had a chance to become a vampire but you couldn't become a werewolf. Werewolves will fight pretty much as you'd expect, with devastating hand-to-hand attacks. Morrowind is loaded with great weapons, many of which have magicka-imbued properties, so the hand-to-hand combat isn't experienced by a lot of players. Becoming a werewolf should rectify that. Naast nieuwe monsters zijn er ook nieuwe weersomstandigheden zoals sneeuw en hagelstormen te trotseren. Meer van dit informatieve interview is hier te vinden.