Webwinkels kunnen via PostNL minder pakketten versturen

Webwinkels kunnen via PostNL minder pakketten versturen

Webwinkels kunnen op dit moment minder pakketten versturen via PostNL.

Dat heeft directeur Pakketten van het bedrijf, Liesbeth Kaashoek, gemeld aan NU.nl. Naast dat webwinkels minder pakketten kunnen versturen, kunnen kleine zakelijke klanten ook minder aanleveren. Consumenten wordt ook opgeroepen hun pakketten die ze willen retourneren vast te houden tot 7 januari. Logischerwijs kan dit ook invloed hebben op webwinkels die games en consoles naar consumenten versturen.

De nieuwe regeling is ingegaan omdat PostNL de enorme drukte qua verzonden pakketten niet bij kan nemen. Zeker sinds de niet-essentiële winkels zijn gesloten, wordt er nog meer online besteld. Volgens Kaashoek worden er al zo'n 1,7 miljoen pakketten per dag in Nederland bezorgd, wat het maximaal haalbare zou zijn. "Ten opzichte van begin dit jaar is de capaciteit met 90 procent verhoogd."

Kaashoek: "We vragen consumenten die bestellingen willen terugsturen, dat niet te doen tot 7 januari. We zijn in gesprek met de webwinkels over het verlengen van de retourtermijn. Een aantal heeft dat al gedaan." Mensen hebben bij webwinkel bol.com bijvoorbeeld zestig dagen om hun pakket terug te sturen.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!

Wie had deze drukke kerst zien aankomen? Iedereen behalve PostNL. Wie bezorgd er nog niet-essentiële producten? PostNL. Wie riskeert er zijn medewerkers nog voor om deur aan deur niet essentiële producten af te leveren? PostNL. Wie kan het werk niet aan? PostNL. Elke pakket chauffeur rijd nog steeds in zijn uppie zijn rit, als PostNL daar een tweede bij zou zetten zou alles sneller de deur uitzijn en het zou op tijd worden geleverd. Nu leggen ze de last bij hun klanten en webshops. Triest en tactloos.

0
test

@Pascal08 Ik ben het met je eens, maar je vergeet dat veel post.nl chauffeurs voor hun zelf rijden en als ze dus iemand bij hun in de auto nemen moeten ze dat zelf betalen denk ik. Maar dit gezeur is elk jaar met post.nl en denk dat het er niet beter op gaat worden. Misschien moeten webwinkels meer samen werken met de dhl, ups,dpd in nederland en minder post.nl.

0

@hulstpower klopt. Bijna alle rijders zijn ZZPers. Buiten dat....wie wil er tegenwoordig nog post bezorgen?😅

0
test

@hulstpower good luck, veel pakketbezorgers werken al voor meerdere partijen, en er zijn maar een beperkt aantal pakketbezorgers, want die krijgen sowieso al niet zo heel veel betaalt (waarom denk je dat er ook zo onzorgvuldig vaak met pakketjes wordt omgegaan? ze krijgen alleen maar betaalt om het pakje af te leveren, is iemand niet thuis en moeten ze nog een keer langs komen dan is dat dus compleet voor hun eigen rekening.

0

@hulstpower probleem is dat ze geen concurrentie hebben daarom pakken ze dit niet echt heel snel op. Ze kunnen zich dit veroorloven. Het kan velen malen efficiënter, ook met de huidige capaciteit. Maar teveel hoofden die koppig zijn of positie claimen en zo niet open staan voor verbetering en feedback.

0
test

@Pascal08 misschien moet je dan maar solliciteren als directeur van postnl... Enig idee wat een groot ding het is om in 1 jaar tijd 90% meer capaciteit in te bouwen? Het is niet zo dat ze stil zitten, maar er is een grens aan hoe snel en hoeveel je kunt groeien. Ik vind het vooral heel knap. En een tweede man op de wagen? Ga jij dan ook de helft meer betalen voor een zending? Vast niet. En daarbij weet je dat de extra capaciteit maar tijdelijk is, want na corona, nee zelfs na deze lockdown gaat iedereen weer gewoon winkelen. Zit je dan met je extra capaciteit.

0

@Chinco ja echt he als ik nu al kwalificeer voor directeur moet je nagaan hoe zichtbaar makkelijk dit probleem is. Hoezo meer betalen? Het volume is toch meer dus de inkomsten ook. Ik denk dat na corona heel veel dingen anders worden.

0
test

LOL, ja daar kwamen wij gister ook achter toen we pakketjes wilde verzenden, "maximum aantal pakketten bereikt", huh? maar we hebben nog helemaal niets verzonden... blijkt dus "maximum aantal pakketten bereikt" was voor iedereen en niemand kon dus nog pakketjes verzenden (althans niet via het standaard aanmeldt systeem van PostNL). Ook een hoop PostNL (afhaal/verzend)punten zijn gesloten nu omdat die in winkels zelf zitten en ze te weinig vergoeding krijgen om ook te moeten uitleggen dat men bv wel postzegels mocht kopen (dat is PostNL), maar geen kaarten (dat is Primera, niet-essentieel).... DUS de mensen die zo doodleuk stelden dat deze maatregelen van sluiten van 'niet-essentiele' zaken zo goed waren omdat je het ook via internet kunt bestellen, en nu dus ineens niet hun bestelling afgeleverd krijgen op tijd, tja, die staan nu dan ineens met de mond vol tanden.... Je moet wel een grote plank voor je kop hebben om dit niet te hebben kunnen voorzien in december, wat normaal gesproken sowieso al 1 van de maanden is waar het aantal pakketten gigantisch meer is..

0

Aanbevolen voor jou