Een van de meest originele RTS games die momenteel in ontwikkeling is is Perimeter van het Russische KD-Lab. Het spel speelt zich af in de toekomst waarin bijna niets meer is zoals het tegenwoordig is. De Russen hebben, ogenschijnlijk na een flinke slok wodka, een aantal knotsgekke gameplay-ideeën bedacht en hopen dat deze leuk uitpakken. Zo kan je een koepel om je basis optrekken, kan je units in eender welke andere unit omvormen tijdens het gevecht en doe je aan terraforming, het vervormen van de wereld om je heen zodat ze beter past bij je wensen. Perimeter is a real-time strategy game built on the concept of non-stop terraforming. The gamer will embark on territory seizure by means of especially designed units thus turning it into the principal energy resource. Then the subsequent encircling of the zones with an impenetrable perimeter will follow. Alongside unique terraforming and protecting perimeter opportunities the game provides powerful nanotechnologies, which allow managing groups of modifiable combat units. The necessity of efficient strategic territorial planning and tactical flexibility of combat units make the game appealing to any admirer of strategy genre. Op de website is alvast een trailer te zien die al eerder online stond, maar dit maal in een nog hogere resolutie is en dus zeker het bekijken waard! Grafisch is dit spel heel apart maar zeker niet lelijk. Het landschap is vloeiend en bestaat uit honderdduizenden polygonen. Tel daarbij de vervormingen op die door natuurverschijnselen en terraforming optreden, en je hebt iets moois om naar te kijken. Bezoek de website hier. De trailer (52 MB) kan je hier downloaden.