Nieuws
Watch Dogs Legion

Watch Dogs Legion draait in 4k en 30 fps met ray-tracing op PS5 en Series X

Game verschijnt op 29 oktober en op de next-gen lanceringen

Geschreven door Michel Musters op
Watch Dogs Legion draait op PlayStation 5 en Xbox Series X in een 4k-resolutie en 30 frames per seconde met ray-tracing.

Dat blijkt uit een Reddit AMA met Ubisoft-producent Lathieeshe Thillainathan. Ray-tracing, waarmee lichten op realistische wijze op oppervlakten reflecteren, moet voor een nog reëlere spelwereld zorgen. Eerder werd al bekendgemaakt dat de game ook op pc ray-tracing krijgt.

Het is nog niet bekend of gamers verschillende opties kunnen kiezen in de game - veel next-gen lanceringsgames laten spelers kiezen tussen een grafische modus of een modus met een stabiele framerate. Mogelijk dat ray tracing uit kan worden gezet om bijvoorbeeld 60 frames per seconde als framerate te ontgrendelen - maar dit heeft Ubisoft dus nog niet bevestigd.

Watch Dogs Legion verschijnt op 29 oktober voor pc, PlayStation 4, Xbox One en Google Stadia. De game komt ook naar Xbox Series X en Series S op 10 november en PlayStation 5 op 19 november. Hieronder is een vorige week uitgekomen trailer van de game te zien.

Dit artikel delen:

Lees meer

Dataminer vindt mogelijk bewijs voor Arena Mode in Apex Legends Speel als een zwart gat in Grime
18

Reacties op: Watch Dogs Legion draait in 4k en 30 fps met ray-tracing op PS5 en Series X

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Roy36NL

    • 19 oktober 2020 11:42
    Er gaat heel weinig verschil zitten tussen de 2 consoles. Xbox heeft de gamepass en wat belovende aankondigingen. Waarbij de ps5 voor borduurt op hun succes qua exclusives. Ben blij dat ik 1 van de gelukkige ben die in november beide in huis hebt. Xbox voor de main titels als AC en CoD en de ps5 voor de exclusives.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ichabod

    • 19 oktober 2020 13:17
    @Roy36NL

    Dit zijn crossgen games er gaat wel degelijk verschil tussen zitten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 19 oktober 2020 13:25
    @Ichabod ja als je kijkt wat we van halo gezien hebben moet het niveau inderdaad omhoog voor de Xbox, maar hij is niet voor niets uitgesteld

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ichabod

    • 19 oktober 2020 20:39
    @Roy36NL

    Crossgen game wat ook op een console van 1.3tflops moet werken

    Dus je comment is nogal zinloos

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 19 oktober 2020 13:57
    @Roy36NL wacht maar af als consoles uit zijn en digital foundry per game er naar kijkt. Het verschil word zelfde als ps4 pro en one x denk ik. Dat men zegt de ene doet dit hoeft niet te beteken dat ie het ook aankan, dit zagen we ook al bij de pro met checkerboard en 1440p modes.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 19 oktober 2020 15:02
    @hulstpower toch op mijn pro meer plezier beleefd qua games. Vond de specs toen ook veel belovend op de scorpion al kon ik het niet terug vinden in de games. Crackdown 3 sea of thieves waren niet echt games waarvan het afspat. Enige misschien was Forza. Zelfs ori liep niet soepel. Hieruit blijkt maar weer dat je ook goede studio’s moet hebben om een console te laten “shinen”. Dit komt hopelijk snel goed nu Xbox aan het investeren is maar de snelste is niet altijd een garantie voor succes.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 19 oktober 2020 20:07
    @Roy36NL gears 5 spat er anders wel vanaf. En sea of thieves kreeg dacht ik later een update. Verder ben ik het met je eens je moet goede studios hebben zoals doom eternal draait 4k 60 op one x. Maar heb deze generatie ook meer genoten van de games van Sony. Maar 3rd party weer op me xbox want ze draaide daar gewoon beter op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 19 oktober 2020 21:16
    @hulstpower ja gears 5 was inderdaad ook grafisch mooi.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 19 oktober 2020 12:25
    Doe maar een 60 FPS performance mode.
    30 FPS kan echt niet meer anno 2020.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GWO

    • 19 oktober 2020 13:59
    @xeros Idem; ik ga liever voor non ray tracing en dan wel 60fps graag.
    Hoe dichter we bij de launch komen, hoe minder enthousiast ik word om z.s.m. een nieuwe console óf TV te kopen.
    Ik wacht even tot na de launch op de uitbreide reviews van diverse sites, zodat ik een goed beeld heb wat ik precies kan verwachten van sommige games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 19 oktober 2020 16:31
    @xeros Als de graphics daar mooier van worden en het een single player game is die niet om pure snelheid draait, vind ik 30 fps dikke prima.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 19 oktober 2020 23:15
    @darkmanwls helemaal mee eens en het mooiste is als je de keuze krijgt, wil je 60 non Ray tracing of 30 ray of 1440p 120. Maar als. Ik voor singel player game Ray tracing dan kies ik daar voor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 19 oktober 2020 13:43
    Ik heb zelf de ps5 besteld maar 30 fps kan echt niet meer. Weet nog goed dat een paar maanden geleden iedereen 60fps 4k aan 't op hypen was.. Maar ik ga echt niet in 30 fps spelen als er een 60 fps mode is!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Xymie

    • 19 oktober 2020 14:24
    Zit ja dan met je 4K 120hx Oled TV :)

    Maar ik denk toch dat ik hem liever op 1080p 60fps en raytracing speel dan op 4k 60fps zonder.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    nicster

    • 19 oktober 2020 15:16
    @Xymie en ik ben dan weer helemaal niet kapot van raytracing en speel liever 4K 60fps zonder rt.

    Lastig… de kans dat is crossplatform games in de toekomst meer op de pc ga kopen word dan ook groter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Oxymorphone

    • 19 oktober 2020 18:27
    Next gen, zitten we weer met 30fps te kloten. Dan roepen ze 8k maar 4k60 kunnen we nog niet eens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aquemini

    • 20 oktober 2020 08:51
    Jammer, maar had niet anders verwacht. Ik zal denk dan geen 1 echte game op de PS met meer dan 30 fps kunnen spelen, ondanks dat ik een 120hz tv heb staan. Ik acht de kans groot dat alle PS exclusives grafisch op max 30 fps gaan draaien (bijvoorbeeld Horizon 2).
    Als je heb gegamed op hoge frame-rates dan wil je niet meer terug.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    tektwo

    • 21 oktober 2020 07:11
    Ray tracing vraagt gewoon veel van de hardware. Maar dit bewijst juist de kracht van de consoles vind ik. 4k met raytracing. Dit zijn specs die uniek zijn voor een console. Ik denk dat er zeker games gaan komen waarin developers het wel voor elkaar gaan krijgen om hogere framerates te locken met 4k en raytracing aan.