De voorbije dagen was er discussie over op welke resolutie Watch Dogs zou draaien. Eerst werd door uitgever Sony gesteld dat de PlayStation 4-versie van de openwereldgame zou gaan draaien op een resolutie van 1080p met 60 frames per seconde. Deze informatie stond op de officiële PlayStation-site, maar werd later verwijderd. Ubisoft bevestigt middels de blog dus dat deze informatie incorrect was.
Via de blog op de Ubisoft-site stelt creative director Jonathan Morin over deze kwestie het volgende: "Resolutie is een nummer, net als dat framerate een nummer is. En al die nummers zijn valide onderdelen van het maken van games. Maar je maakt keuzes over de ervaring die je wilt bieden. In ons geval, dynamiek is alles. Ontdekking en expressie zijn alles. Je wilt een stabiele framerate hebben, maar je wil dynamiek in de kern van de ervaring hebben." Morin geeft ook aan dat het uitstel van Watch Dogs niet gebruikt is om de resolutie of framerate te verhogen, maar om de ervaring van de game verder uit te diepen.
Reacties op: Watch Dogs draait op 900p op PS4 met 30 frames per seconde
Paralize
domineur
ProEvo
JJNL77
Shadow
Shadow
Gyrolion
Arisjuh
Bombtrack
J-Beckers
De developers moeten nog de handigheid er in krijgen.
Arisjuh
SuperDre
Pas over een jaar of 5 a 6 kun je gaan spreken over maximale bereik..
Maar kijk naar de PS3, daar leren ze ook nog steeds nieuwere truukjes om nog meer uit die oude hardware te halen… En DAT is ook het voordeel van een console, men heeft tijd om de hardware goed onder de knie te krijgen omdat er ook maar in principe 1 configuratie is, in tegenstelling tot de PC, daar stopt men nog amper moeite in optimaliseren want er zijn zoveel configuraties dat het gewoon ondoenlijk is, tja, de gebruiker zet er dan maar een snellere GPU in..
Asharon
SuperDre
Ook hebben we het hier over een multiplatform game welke zelden echt goed geoptimaliseerd worden voor de betreffende consoles (alles moet het liefst tegelijkertijd gereleased worden)..
Kijk wat ze nu nog uit een PS3 kunnen persen welke maar weinig geheugen heeft en een beperkte GPU, en ook daar zie je duidelijk een verschil tussen een multiplatform game of een exclusive..
Het voordeel van een console zit em dan ook in het feit dat je weet dat je over 6 jaar nog steeds fatsoenlijke games kunt spelen zonder ook maar iets te moeten hebben geupgrade, waarbij je bij de PC dan al lang een paar keer je GPU/CPU/Geheugen hebt vervangen om bij te blijven..
En vergeet ook niet dat veel van die PC-gameplay beelden van nieuwe games draaien op very High-end PC's met triple SLI (van vaak zelfs generaties GPU's die nog niet eens op de markt zijn).. Zo vaak dat je al die gameplay beelden ziet en dan het spel op je eigen PC gaat draaien en dan ineens ziet het er een stuk minder uit omdat je maar een doorsnee PC hebt (of zelfs een above average PC)…
Asharon
SuperDre
SuperDre
RMV
Alles moet nog ontdekt worden en op gang komen, zie Uncharted 1 en daarna The Last of Us… Zie, proef en voel de ontwikkeling… Alles komt goed, het heeft alleen vertrouwen en tikd nodig en geen doemdenkerij
XSlicer
XSlicer