De toekomst, talloze films en boeken zijn erover gemaakt en geschreven, maar niemand weet wat de toekomst brengen zal (daarom is het ook de toekomst ) Zoals het er nu naar uitziet zullen ook in de toekomst games aanwezig zijn. 3DAP stelde zich de vraag wat men in de games van de toekomst wilde zien. Op deze levensvraag kwamen vijf antwoorden naar voren, verschillend van goede muziek en demo's tot indrukwekkende eindbazen.CitizenC: I remember, back in the good old days of Nintendo, games had huge-ass bosses all the time. Big, impressive, and intimidating. The last game that had a big boss like that was Quake. (The first episode, at the end, with the guy in lava with the horns.) These days, the "boss" doesn't really scare you -- he's just some guy with big guns or can move fast or something.

Grey Loki: Yea, and you didn't even fight those guys in Quake, you zapped them with the big lightning thing or telefragged them. What we need is the return of huge bosses that take more than a bunch of shotgun blasts to the face to defeat. Bosses that have different forms or different defenses you have to work around.

CitizenC: Like the ones in Duke Nukem 3D!

One big bad MOFO

De meeste antwoorden mogen ze nu ook al implementeren, maar wat zou jij in de games van de toekomst willen zien? op blonde dames met melon-sized hooters na