Een goede vraag voor iedereen die er misschien aan denkt zijn eigen studio op te richten en games te gaan ontwikkelen. Het maken van een eigen game gaat namelijk vaak niet voor niets en er is dan ook flink wat cash voor nodig om een degelijk product op de planken te zetten

Idev nam bovenstaande verhaal wel erg letterlijk en maakte een eigen verhaal over hoeveel een game wel niet moet kosten. Lees en huiver. The creation of a computer game or videogame is a time-consuming and expensive process. The purpose of this article is to shed some light on the financial side of that process, for those unfamiliar with it (and curious about it). I've been in the business of making games for many years, mostly as a producer working for a software publisher, and mostly working with external developers. My experience with the external studio method of development is the focus of this article, but I also touch briefly upon a few other development models used in the making of games, each one of which embodies a different financial model.Haal je spaarvarken dus maar alvast leeg en vraag 20 jaar voorschot op je zakgeld, want je zal het nodig hebben.

Ik denk daarbij ook dat er een goede link te maken is tussen illegale games en de kosten die developers echt maken.