Er zijn genoeg mensen die denken dat het werken in de gamesindustrie allemaal koek en ei is. Maar zo rooskleurig als het er van de buitenkant allemaal uitziet, zoveel ellende heb je als gamedeveloper tussen al die andere ontwikkelaars.

Cliff Bleszinski, de man achter de Unreal-games mag misschien wel tot een van de meest kritische personen worden gerekend in de gamesindustrie. Erg verhelderend zijn de artikelen dan ook die hij op zijn persoonlijke site plaatst.

Waarop moet je letten voordat je bij een gamesdeveloper gaat werken als programmeur, artist of projectleider? In dit artikel worden wat punten behandeld.3. Find out who your ACTUAL, REAL BOSS will be and get to know him or her. Frequently at large companies you have 6 or more bosses and they'll all manipulate you for their own agenda. i.e. Producer A says 'Hey, you should work on level 5 today' and right after Producer B says 'No, you should work on level 4! Producer A is an idiot, I rank higher than him' (which may or may not be the case...) There are TOO MANY PRODUCERS in this industry. Yes, we need some, but not 4 on a project!Het volledige artikel is op cliffyb.com te lezen.