Gamasutra, dé website voor game developpers, heeft weer een leerzaam artikel online gezet in haar PostMortem reeks. Hierin bekijkt men na de release van de game wat er allemaal mis gegaan is tijdens de productie, maar ook wat er allemaal juist goed verliep, zodat men dit de volgende keer kan hopen te voorkomen. Dit keer hebben ze er eentje van The Italian Job online gezet, een PSX game gebaseerd op de klassieke film uit de jaren 60. Soms gebeurt er tijdens de ontwikkeling echter iets onverwachts wat voor enige vertraging kan zorgen, zoals het geval was bij The Italian Job:During the final stages, just two weeks before submitting the gold master, Robin one of our programmers had been working over the weekend tying up some loose ends. He left the office, got into his car and started on his way home, meanwhile some delinquent joy-riders were screeching around a corner so fast, they had veered onto the opposite side of the road resulting in a head-on collision with Rob.

The rest of the team found out about the accident on the following Monday morning, Rob was in hospital, strapped down so he couldn't move. The news from his mother was, he could have seriously damaged his spinal column and the fear of Rob being paralysed was in the air, everyone was in anticipation of the X-ray results. Uiteindelijk is The Italian Job toch afgekomen en is het al een geruime tijd op de markt. Na de PSX versie is ook nog een PC port verschenen. Als je wilt weten wat er tijdens de productie allemaal goed en fout is gegaan, dan kan je het artikel hier lezen (gratis registratie verplicht).