Warren Spector: innovatie enkel bij console-games | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Computer and Videogames had een interview met Warren Spector, het brein achter games als System Shock, Terra Nova, Thief en Deus Ex. Niet de minste titels en de mensen bij Computer and Videogames grepen dan ook hun kans om Warren eens te ondervragen over zijn mening over de games-industrie.

Hierin kwam met name tot uiting dat hij de games van tegenwoordig alles behalve innovatief vindt. Vooral de PC gamers komen steeds vaker hetzelfde spel in een ander jasje tegen. Als uitzondering hierop noemt hij Battlefield 1942, maar dat is dan ook de enige echte innovatie van het afgelopen jaar. Ook prijs hij Grand Theft Auto voor zjn vrijheid maar vindt hij de gewelddadige content wat minder plezant. Over Doom 3 is hij ook niet echt te spreken:What currently most excites you about the computer gaming scene?

Spector: Sad to say, there isn't much that excites me about the computer gaming scene these days. Seems like most of the innovation is happening in the console space right now. Computer game developers and publishers seem content to rehash old ideas and hope strong licenses will keep players interested and coming back for more. Battlefield 1942 is a nice change of pace. And I do see hope for the future in the stuff the Deus Ex 2 and Thief 3 teams are doing, of course! Beyond that, you have to start by looking at Doom 3. Even if it ends up being nothing more than a graphically over-the-top version of the game id's been making forever (and I'm not saying that's going to be the case - I really have no idea how the game will play), it looks SO impre ive graphically, maybe it'll push other developers to greater creative heights. And any year that offers the prospect of new games from Valve promises to be a good one for computer gaming. Come on, Valve - I wanna play Half Life 2! Zijn advies voor de die-hard PC gamers luidt dan ook: koop een console. Het is een stuk goedkoper en er komen veel meer leuke, innovatieve games op uit. Als voorbeelden noemt hij naast GTA ook nog Pikmin, Animal Cro ing en SplinterCell. Daarnaast hoopt hij dat er meer 'gestoorde' Japanse games naar andere landen komen want daar hebben we echt gebrek aan. De overdreven hang naar realisme keurt hij ook af, omdat er altijd gamers zullen zijn die liever in een getekende of surrealistische wereld rondlopen. En natuurlijk weet hij te vertellen dat Deus Ex 2 en Thief 3 wél innovatief zullen worden en hij hoopt dat anderen zijn voorbeeld volgen. Lees het hele interview hier.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou