Warner Bros wil games met slechte reviews 'beboeten' | Gamer.nl

Jason Hall, het hoofd van de games-afdeling van filmmaatschappij Warner Brothers, Warner Brothers Interactive Entertainment genaamd, heeft een nieuw proefbalonnetje opgelaten dat veel stof heeft doen opwaaien.

Jason is namelijk van plan om bedrijven, die met de licentie van een Warner Brothers film een spel ontwikkelen dat gemiddelde reviewcijfers lager dan 70% scoort, hogere royalties zullen te laten betalen dan bedrijven die het wel voor elkaar krijgen een degelijk spel in elkaar te zetten. Hiermee hoopt hij aan te moedigen dat de uitgevers en ontwikkelaars meer hun best doen om de spellen gebaseerd op een filmlicentie kwalitatief goed te maken en niet alleen mee te liften op het succes van de film.

Bruno Bonnell, de directeur van Atari, is fel tegen dit voorstel. Atari bracht vorig jaar, onder licentie van Warner Brothers, het spel Enter the Matrix op de markt, tegelijkertijd met de film The Matrix Reloaded. Het spel verkocht goed maar werd door de critici de pan in gehakt, met een gemiddeld reviewcijfer van net onder de 70%. Bonnell ziet de 'straf' van Warner Brothers als een dubbele straf, omdat ze niet doelbewust een slecht spel afleveren:Bonnell maintains that Atari does its very best to make great games that are faithful to the movie property. "Are we proud of everything we do? In most cases, yes," he says. "Do we fail sometimes? Sometimes. Do we feel we have to pay because we fail and because the ratings reflect that? No, absolutely not."Andere tegenstanders van het plan van Jason beweren dat de originaliteit door deze constructie nog minder zal worden dan dat al het geval is, omdat het aantrekkelijker is het beproefde concept te volgen, dan wat nieuws te verzinnen dat mischien niet aan kan slaan. Lees het hele, lange, maar intere ante artikel, hier.