Nieuws
Batman Arkham Knight

Warner Bros. Games wordt mogelijk opgesplitst door fusie

Gedeelte zou bij AT&T blijven, gedeelte gaat naar Discovery

Geschreven door Michel Musters op
Warner Bros. Games lijkt te worden opgesplitst nu moederbedrijf WarnerMedia onderdeel wordt van Discovery.

Gisteren werd bekendgemaakt dat huidige eigenaar AT&T WarnerMedia aan Discovery verkoopt. Dit levert een fusie op waardoor er een nieuw bedrijf ontstaat dat "een van de grootste globale streamingbedrijven" moet worden. Daardoor moet Discovery meer concurrentie gaan bieden op de streamingmarkt. De fusie moet medio 2022 rond zijn en levert verkoper AT&T ongeveer 43 miljard dollar op.

Op Twitter meldt journalist Stephen Totilo via Axios te hebben vernomen dat de fusie er voor kan zorgen dat Warner Bros. Games opgesplitst wordt. "Sommige studio's in de gamesarm (van het bedrijf) blijven bij AT&T, terwijl anderen naar het nieuwe bedrijf gaan."

Warner Bros. Games bestaat uit elf studio's, namelijk Rocksteady (Batman Arkham-games, Suicide Squad), NetherRealm (Mortal Kombat), Monolith (Middle-earth-games, Shadow of Mordor), Avalanche Software (Hogwarts Legacy), TT Games (Lego-games), WB Games Montréal (Gotham Knights), WB Games Boston (Game of Thrones: Conquest), WB Games Los Angeles, WB Games San Francisco, WB Games San Diego en WB Games New York. 

Welke van bovenstaande studio's naar Discovery gaan en welke bij AT&T blijven is niet bekend. Het is ook niet duidelijk wat dit betekent voor games die op dit moment in ontwikkeling zijn.

Overigens zou AT&T vorig jaar Warner Bros. Games hebben willen verkopen en zou het bedrijven als EA, Take-Two, Microsoft en Activision-Blizzard hebben aangetrokken, maar uiteindelijk toch hebben besloten dit niet te doen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Australië heft ban op Disco Elysium: The Final Cut op Mass Effect Legendary Edition zet nieuw Steam-record voor Bioware
24

Reacties op: Warner Bros. Games wordt mogelijk opgesplitst door fusie

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Exalian-1

    • 18 mei 2021 09:44
    Even los van de games…..
    #RestoreTheSnyderVerse
    :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 18 mei 2021 10:58
    @Exalian-1 zo goed zijn die films van Snyder niet. Dit weekend nog BvS gekeken, veel special effects maar qua verhaal een rommeltje.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 18 mei 2021 11:25
    @Ziminar Heb je wel de UltimateEdition versie gezien? De bios versie is namelijk idd een rommeltje, omdat WB een half uur heeft weggeknipt wat van belang is voor het verhaal.
    Man of Steel, Batman V Superman - Dawn Of Justice [Ultimate Edition ], en Zack Snyders Justice League zijn bij elkaar zeker wel een vette trilogy wat mij betreft, en wil het verhaal verder zien. Ik vond Zack Snyders Justice League zelfs beter dan EndGame en is meer van niveau Infinity Wars.
    Snyder heeft in ieder geval een visie, en dat heeft WB zelf niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 18 mei 2021 11:54
    @Exalian-1 Zack Snyders Justice League pas gezien., maar viel me tegen. Het begon al met het vooroorlogse 4:3 beeldformaat, en teveel opvulscenes, de film is daardoor veel te lang. Ik ben geen fan van Zack…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 18 mei 2021 13:40
    @Aerofox81 Cool. Ieder zijn mening. :)
    Ik vond die 4:3 juist wel wat hebben. Omdat ik een super groot scherm heb en vrij dichtbij zit is zelfs de 4:3 verhouding zo breed dat het mijn gezichtsveld vult. En dan heb ik juist nu het profijt dat er nu ook in hoogte veel beeld is. Alles komt dan veel grootser over. Alsof je in een IMAX zit.
    Maar kan begrijpen dat als je op een afstand zit dat je je kan storen aan de balken aan de zijkant.
    Daarnaast zijn dit voor mij de snelste 4 uur ooit. Ik vond het juist fijn dat er tijd genomen werd om het verhaal te vertellen. Toen het afgelopen was baalde ik juist dat er niet meer was. :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 18 mei 2021 12:21
    @Exalian-1
    @Exalian-1 Ja de snyders Justice league was dik en Man o f steel is 1 van de betere superhelden films vind ik. BvsS vond ik dan wel een tegenvaller.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 18 mei 2021 14:30
    @Exalian-1 Nee de SnyderCut heb ik niet gezien nee, maar ik geloof dat die beter is dan het origineel, want dat echt één van de allerslechtste films die ik ooit gezien heb. Man of Steel is nog de beste van de drie die je noemt.
    Ik vind zijn stijl gewoon iets te overdreven, bij 300 was het nog nieuw, maar nu kennen we dat trucje wel.

    Dat WB geen idee heeft is inderdaad ook wel duidelijk, wat een bende maken die ervan.
    De laatste DC-films waren allemaal niet echt heel goed, Aquaman, WonderWoman vond ik echt niets aan, met als dieptepunt Suicide Squad.
    Ben wel benieuwd naar de nieuwe Suicide Squad van James Gunn, die lijkt me wel tof.
    De Batman-trilogie van Nolan waren meesterlijk, daarna ging het keihard bergafwaarts.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 18 mei 2021 15:04
    @Ziminar "De Batman-trilogie van Nolan waren meesterlijk".
    Mee eens.
    En het was ook Nolan die achter Snyder zijn visie stond en daarom ook producer was. Hij eiste juist van WB dat Snyder volledige creatieve vrijheid moest krijgen omdat ie samen met hem Man of Steel heeft bedacht. Bij BvS bemoeide WB zich er toch wel weer mee, en daarom hebben we een verknipte versie in de bios gekregen.
    En bij JL heeft WB de hele geschoten film van Snyder aan de kant geschoven en maar iets van 20% van zijn geschoten scenes gebruikt. Nolan heeft na het zien van die film juist gezegd dat Snyder deze neppe versie nooit mag zien, zo slecht vond hij hem ook.
    Het feit dat Nolan geheel achter Snyder staat geeft voor mij wel aan dat er idd een visie is die ok is. Misschien niet voor iedereen, maar wel een visie voor genoeg mensen.

    "Nee de SnyderCut heb ik niet gezien nee, maar ik geloof dat die beter is dan het origineel, want dat echt één van de allerslechtste films die ik ooit gezien heb."
    Ik vind ook JL van Joss vreselijk! Eén van de slechtste films ja. En…eigenlijk is juist Snyder zijn versie het origineel. WB heeft zijn versie aangepast. Als je Snyder zijn originele versie zal zien, zou je merken dat er wel degelijk een goed verhaal in zit. En dat het een doorlopend verhaal is vanaf Man of Steel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 18 mei 2021 15:19
    @Exalian-1 ik zag inderdaad Nolan zijn naam bij de credits staan. Bedankt in ieder geval voor de achtergrond info.
    Het gebeurt veel te vaak dat een studio zich met de film gaat bemoeien en het dan helemaal verknalt, ondertussen staat wel de naam van de regisseur eronder.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 18 mei 2021 15:59
    @Ziminar Geen dank. :)

    Ik ben het trouwens ook eens met je comment "De laatste DC-films waren allemaal niet echt heel goed, Aquaman, WonderWoman vond ik echt niets aan, met als dieptepunt Suicide Squad.".

    Ik vond WonderWoman best oke, maar vond WW1984 echt vreselijk. In het eerste deel was ze nog een beetje hetzelfde als in BvS, maar in WW1984 was ze ineens zo'n zacht eitje wat niet lijkt op hoe bruut ze is in de Snyder films. Snyder zijn eerdere idee (voordat Jenkins het veranderde) was dat WonderWoman mee deed in de Krimoorlog ipv EersteWereld oorlog. Zoek maar eens in Google images op "wonder woman snyder version"

    Aquaman vond ik ook niet zo cool, omdat ik de effecten en hoe de onderwater wereld er uit zag té overdreven waren. Maar vond wel dat Aquaman goed gecast is door Snyder.

    Suicide Squad vond ik ook vreselijk. Vooral Joker was vreselijk. De enige manier hoe ik Joker op die manier had geaccepteerd, is als het had gebleken dat het Tim Drake was (Robin) die nu de nieuwe Joker zou zijn. Dit zou ook alle stomme tattoos verklaren, waaronder een tattoo van een dooie roodborstlijster (in het Engels: robin) met een mes er door, als teken dat Robin afstand heeft genomen van die identiteit.
    Ook Batman zijn quote uit BvS past hier bij: “20 years in Gotham Alfred, we've seen what promises are worth, how many good guys are left? How many stay that way?”
    "How many stay that way?” kon dus wijzen op Robin die slecht is geworden.

    De manier van editing in Suicide Squad vond ik ook vreselijk en ben ook benieuwd hoe de originele versie van de regiseur is (ook deze film heeft WB zelf lopen aanpassen door de editing te laten doen doen door een muziekvideoclip studio).
    Verder beetje domme karakters en verhaal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 18 mei 2021 13:04
    @Ziminar Achja, de MCU films zijn dat ook.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 18 mei 2021 14:31
    @SuperDre Ben ik ook niet per sé fan van, maar consistent zijn ze wel. En de overall kwaliteit is gewoon erg goed.
    WB bemoeit zich teveel met dingen waar ze geen verstand van hebben, laat de regisseur gewoon het werk doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 18 mei 2021 14:54
    @Ziminar "WB bemoeit zich teveel met dingen waar ze geen verstand van hebben, laat de regisseur gewoon het werk doen."
    Dat is precies ook mijn kritiek op WB.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Tonne

    • 18 mei 2021 13:38
    @Exalian-1 Nee.

    Zack Snyders Justice league was leuk. Maar laten we niet doen dat de DCEU goed was onder zijn leiding. Ik wil een Superman film gemaakt door iemand die daadwerkelijk Superman leuk vind. Ik wil iemand die Batman begrijpt en niet als 14 jarige Dark Knight Returns heeft gelezen en denkt dat deze versie van Batman de perfecte versie is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 18 mei 2021 14:53
    @Tonne Nee. :P

    DCEU was naar mijn mening juist wel interresant onder zijn leiding. Wat geeft aan dat ie Superman niet leuk vindt?? Wat zegt dat hij vindt dat zijn Batman perfect is?? Hij zegt juist dat Batman er doorheen zit na 20 jaar criminelen bevechten. En kom niet aanzetten met "hij vermoord criminelen", want dat doet ie al in zo vele films.
    Ik vond dit juist fijn, omdat het anders met de karakters om gaat dan dat Marvel dat doet. Ik hoef geen twee dezelfde soort superhelden films.
    Het is in ieder geval beter onder zijn leiding dan dat WB zelf doet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 18 mei 2021 23:16
    @Tonne probleem bij batman is eel dat er in de comics al veel verschillende varianten zijn. En wie zegt dat snyder superman niet leuk vindt? Als jij de comics leest dan heb jij een andere belevenis als dat ik ze lees, en wat jij leuk vindt hoef ik niet te vinden en vice versa.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 18 mei 2021 10:02
    49 miljard voor hbo en warner, ze moeten nog flink aan de weg timmeren bij AT&T voor de 160 miljard weg gewerkt is.
    Dat netflix dit niet gekocht heeft snap ik niet.
    wat er niet bij staaat is dat discovery 29% van de aandelen krijgt van hbo warnermedia.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tinus Tussengas-1

    • 18 mei 2021 10:31
    @hulstpower Waar moet Netflix dat geld vandaan halen dan? Het is niet dat het geld daar tegen de plinten klotst. En wat zouden ze met de game-uitgever moeten?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 18 mei 2021 10:40
    @Tinus Tussengas-1
    Investeerders, banken eigen vermogen beetje.
    WME kocht de ufc voor 4 miljard dat geld hadden ze ook niet maar hebben ze bij elkaar gekregen.
    En dan je 2e vraag die kan je net zo goed voor discovery plaatsen wat gaan hun doen met gaming.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 18 mei 2021 10:59
    @Tinus Tussengas-1 Netflix bestond al een behoorlijke tijd voor het een streamingservice werd. Toen verhuurde ze films per post. Ze hebben dus een aardige cash liggen.

    Ze zouden alleen de filmdivisie kunnen overnemen of alleen de rechten.