Volgens community manager Micah Whiple zijn ook de grote hoeveelheiden spelers die proberen in te loggen een oorzaak van de slecht bereikbare servers.
Naast lange wachtrijen en netwerkvertragingen zijn er volgens spelers ook diverse bugs aanwezig, waaronder personages die vast komen te zitten en niet meer los komen. Ook kan bij sommige spelers hun vaste personage niet gevonden worden.
Blizzard laat weten aan oplossingen te werken.
Reacties op: Warlords of Draenor geplaagd door DDOS-aanvallen
archninja13
XtraLinkUK
Die DDOS aanvallen zijn dan een goed excuus voor de problemen, al geven ze wel netjes aan dat het ook door de aantallen komt.
BlackGrid
fre0n
Riiight. Alsof ze daar geen ddos kunnen nullrouten. Heb je het NOC van blizzard wel eens gezien :s. dat tweede lijkt me veel aannemelijker
ShadowX
Maar goed als er een DDOS aanval achter zat veroordeel ik dat natuurlijk gezien het diep triest is, toch denk ik dat de oorzaak meer ligt aan het feit dat iedereen op het zelfde punt (de portal) inlogde en dus de servers overbelast waren.
Maar goed op moment speel ik het samen met vrouwtje en gezien we helemaal opnieuw begonnen waren zitten we pas op level 45 gloof ik en we vermaken ons prima ermee.
De aanvallen waren gericht op de US servers.
Archer
Blizzard weet dat er dit soort situaties aankomen en moet gewoon netjes zijn capacity management invullen - beheersen. Net zoals een echt bedrijf..
DDos is natuurlijk een ander uiterste maar.. eerlijk is eerlijk is waag het een beetje te bewijfelen. Klinkt meer als Blizz die ergens een gigantische troep van heeft gemaatk en DDos wel heeeeeeel goed zou uitkomen op het moment.
/rent off.
Anaujiram
Nee Blizzard. Je hebt gewoon niets geleerd van de geschiedenis.
Mothain
Het probleem ligt met name bij Blizzard, bij koop van WoD kreeg de speler namelijk een level 90 character kado. Nu de portal open ging, moest iedere speler door een nauwe 'trechter', dus rara waar de problemen beginnen. Ik geloof, dat Blizzard het ddos misbruikt om de schuld bij het publiek te willen leggen, dan het willen toegeven dat ze de schuldige zijn en niet haar apparatuur heeft verstevigd.
Het was wel heel appart dat beta alles wel heel goed ging en op live diezelfde beta code opeens tot bug verandert.
Sabor
Maniaxdream
ShadowX
Letterlijk belachelijk, maar goed ze vergallen het voor zichzelf want als dit zo blijft dan kunnen ze letterlijk het dak op volgende maand.
nulian
Svarog
Ze dachten waarschijnlijk dat de opkomst matig zou zijn, en hebben geen extra server ingezet.
Blizzard zit echt wel met de handen in het haar nu.
Armada_ace
Ze hebben trouwens ook niet te weinig server capaciteit. Ze hebben zelf de populatie teruggedraaid om zo een aantal server bugs te verhelpen, en extreme lag te voorkomen. Het zou ook niets zijn als iedereen wel gewoon toegang had op zijn eigen server en je hebt 3fps… Er zijn zat servers (ook nieuwe servers dieze toegevoegd hebben, 3 strikes your out!!!)) die niet "overpopulated" zijn en waar gewoon op gespeeld kan worden.