Het aanmaken van nieuwe accounts is daarom al niet meer mogelijk. Ontwikkelaar Mythic noemt het gratis speelbaar maken voor alle bestaande accounts een afscheidscadeau. Er komen binnenkort ook speciale zogeheten NPC's in het spel die de personages van spelers snel krachtiger kunnen maken, zodat zij alle content kunnen ervaren. Tot slot worden er speciale evenementen georganiseerd die in het teken staan van het afscheid van Warhammer Online.
De MMO lanceerde in 2008 voor de PC en een jaar later ook voor Mac. In september dit jaar kondigde Mythic aan dat de servers van de game eind dit jaar gaan sluiten, omdat de licentieovereenkomst met Games Workshop, de eigenaar van de Warhammer-franchise, ten einde loopt. In 2012 lanceerde tevens de bèta van Warhammer Online: Wrath of Heroes, een free-to-play online arenagame. Die bèta daarvan werd echter begin dit jaar gesloten. De uiteindelijke versie is nooit verschenen.
Reacties op: Warhammer Online gratis speelbaar tot sluiting
geert1
Ik vraag me af of ontwikkelaars genoeg budget hebben om het MMO-genre echt een stuk verder te schoppen. Want dezelfde gameplay blijven herhalen in een nieuwe setting zal niet gaan volstaan voor jonge gamers. Als je gewend bent aan de interactie en verhaalvertelling van de grootste singleplayer games, dan voelen veel MMO's stijf en eentonig aan. Dan kan wel anders. Maar het maken van een standaard-MMO is al zo duur, en het maken van iets dat significant beter en anders is, zou nog veel duurder kunnen zijn. En het zou groot creatief talent vereisen. Toch hoop ik dat het lukt, of dat we gewoon met kleine stapjes vooruit gaan. Het lijkt erop dat Wild Star bijvoorbeeld een leuke MMO wordt. De vernieuwing blijft beperkt, maar het is beter dan helemaal geen vernieuwing :)
RIP Warhammer Online.
rashura
The Chosen One
Kijk erg uit naar Camelot Unchained.
madmax8
Dat geld overigens voor de meeste MMO's. Qua verhaal wel erg leuk.
Zoals geert1 al aangeeft dezelfde gameplay blijven herhalen werkt niet.
Ontwikkelaars moeten eens leren om niet meer te proberen mee te liften op andermans succes maar zelf weer durven te ontwikkelen. Creatief zijn en vernieuwing brengen.
Maar goed die gedachte speelt al bij me sinds de huidige generatie pc, ps3 en xbox360 games.
Vogeltje
Als het hotkey based is(met muis lopen en keybinds drukken voor aanvallen), speelt niks zo lekker als WoW. Erg jammer, want ik zou erg graag een andere langer als een week willen spelen.
Dit heb ik bij onder meer SWToR, LOTRO, Guild Wars en Rift gehad.
Knootewoot
Unify