Nieuws
Warcraft 3

Warcraft 3-remaster inclusief The Frozen Throne en multiplayer aangekondigd

Verschijnt volgend jaar

Geschreven door Lucas May op
Blizzard brengt volgend jaar Warcraft 3: Reforged uit, een remake van de klassieke rts-game. Dit kondigde het bedrijf aan op Blizzcon 2018.

De remaster bevat The Frozen Throne voorziet de game van nieuwe graphics, waaronder nieuwe 3D-modellen voor de personages en omgevingen en animaties die 4K ondersteunen. De geliefde World Editor keert terug, waarmee gebruikers eigen gameplay-modi kunnen maken zoals dat eerdere gebeurde met Defense of the Ancients, wat nu nog steeds populair is in de vorm van League of Legends en Dota 2. Blizzard voert ook een aantal kleine en grote veranderingen door. Zo worden maps aangepast in de campaign en wordt de balans bijgewerkt.

Warcraft 3: Reforged is volgend jaar beschikbaar voor pc en Mac en gaat 29,99 euro kosten.

Meer Blizzcon:

Dit artikel delen:

Lees meer

Blizzard brengt nieuwe Diablo naar Android en iOS Het internet reageert op Super Smash Bros. Ultimate
8

Reacties op: Warcraft 3-remaster inclusief The Frozen Throne en multiplayer aangekondigd

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Jumpman

    • 3 november 2018 11:20
    Ga ik nog een keer al die strategische battles aan zoals vroeger tot diep in de nacht…..HELL YEAH 😁

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 3 november 2018 12:40
    Jullie noemen dit zowel een remaster als een remake in hetzelfde artikel. De 2 zijn niet hetzelfde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 3 november 2018 18:20
    @darkmanwls

    Maar wat ik zo van deze game zie klopt dit wel in beide gevallen.
    Want de character modellen zijn opnieuw gemaakt( dus remake) en omgevingen die 4K ondersteunen( dus remaster).
    Het klinkt als deels opnieuw gemaakt, maar grotendeels geremasterde game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 3 november 2018 22:05
    @watashi wa maurice desu. t grote punt is, gebruikt het nog dezelfde engine? zo ja, dan is t een remaster, zo nee, dan is t een remake.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 4 november 2018 07:50
    @darkmanwls

    Ik snap je punt en ik ben het gedeeltelijk met je eens.
    Voor mij is remake altijd als iets opnieuw is gemaakt. Maakt niet uit of dat in dezelfde engine is.
    Anders zijn er in de jaren heel veel remakes van Duke nukem 3D geweest.
    Want Blood, Redneck Rampage en Shadow warrior gebruikten allemaal die Duke 3D build engine.
    En dus kun je die games volgend jou redenering enkel remasters noemen ook al is alles anders en overnieuw gemaakt.

    Voor mij is remake zoals de vertaling ook zegt, opnieuw gemaakt.
    En als de character modellen opnieuw zijn gemaakt is dat voor mij altijd remake.
    Zo is dat met muziek ook.
    Remaster is de originele gebruiken en enkel verbeteren. Remake is namaken van de originelen maar dan wel opnieuw opnemen.
    Ze hoeven daarvoor de muziek niet opnieuw te schrijven.

    Dus de engine zou ook niet anders hoeven zijn om toch remake te kunnen zijn.

    Nu ben ik wel van mening dat deze game met remaster is. Want het grootste deel zal geremastered worden.
    Tenminste dat denk ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 4 november 2018 12:27
    @watashi wa maurice desu. Nou snap je volgens mij niet wat ik bedoel. Een andere game met dezelfde engine is geen remaster. Dat is een andere game. Ik heb t over dezelfde game met dezelfde setting en grotendeels hetzelfde verhaal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Oxymorphone

    • 3 november 2018 15:53
    Meh. Had liever iets nieuws gezien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 3 november 2018 18:17
    Beste strategie game ever voor mij.
    Zelfs een compleet nieuwe Warcraft 4 zou mogelijk nooit dit niveau halen.
    Dat is blizzard mogelijk wel verleerd na jaren MMO.
    Maar misschien is deze Remaster wel een goede om het concept weer te leren en dan ooit deel 4 te maken.