Dat blijkt uit een interview met regisseur David Stenton in Game Informer. Hij legt daarin uit dat dit is gedaan zodat spelers meerdere wapens uitproberen. "Het gaat erom dat we spelers opties geven en ze motiveren om naar een werkbank terug te keren en iets nieuws te proberen. We proberen geen survivalgame te zijn of een horrorgame, dus we zijn niet heel strict."
Breekbare wapens zijn over het algemeen een controversiële feature in games. Het is bijvoorbeeld een veel besproken element in Zelda: Breath of the Wild. Ook in de eerste Dead Island-game was niet iedereen even blij met het feit dat wapens stuk konden gaan.
Spelers verkennen in dit vervolg een door zombies overspoelde Los Angeles, waaronder Beverly Hills en Venice Beach. Men kan kiezen uit zes speelbare personages, waarbij elk personage een eigen persoonlijkheid en unieke dialogen heeft. Elke 'Slayer' kan daarnaast volledig aangepast worden via een nieuw skill-systeem. De game kan daarbij in co-op voor drie spelers doorlopen worden.
Dead Island 2 komt op 28 april uit op Epic Games Store, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One.
Reacties op: Wapens kunnen stukgaan in Dead Island 2
Dokter Caspari
Zut
-JK-
DarkRuleR
obi-twan kenobi
Carnitez
Akira
Zelda ging hier wel echt veel te ver in. Ben benieuwd hoe het bij Dead Island is.
Als het net zo erg is als bij Zelda (wat ik betwijfel) sla ik hem over.
Geldt trouwens ook voor de aakomende Zelda.
Robert-Frans
Dat is de theorie inderdaad. In de praktijk verbreekt het meestal de flow van het spel, voegt het geen extra uitdaging toe en kan het beter weggelaten worden. Spelers worden daardoor vooral gemotiveerd om zoveel mogelijk uitwegen hierin te vinden, al dan niet met mods, zodat ze hun favoriete wapen zo lang mogelijk kunnen behouden.
Er zijn betere manieren om het gebruik van meerdere wapens te stimuleren, bijvoorbeeld door de vijanden erop aan te passen.
Het is net als de vrije markt: in theorie klinkt het leuk, met allerlei concurrerende bedrijven die zo elkaar stimuleren. Maar in de praktijk is het altijd weer wachten tot een paar grote vissen opdoemen, de rest opslokken en zo de markt alsnog grotendeels doodslaan. Maar toch blijven we erin geloven…
Vogeltje
Ik vind het erg leuk om andere en verschillende wapens te proberen, maar die keuze kan ik zelf wel maken.