Nieuws
DeadIsland24

Wapens kunnen stukgaan in Dead Island 2

Controversiële feature uit eerste game keert terug

Geschreven door Michel Musters op
Net als in het origineel kunnen wapens in Dead Island 2 stukgaan.

Dat blijkt uit een interview met regisseur David Stenton in Game Informer. Hij legt daarin uit dat dit is gedaan zodat spelers meerdere wapens uitproberen. "Het gaat erom dat we spelers opties geven en ze motiveren om naar een werkbank terug te keren en iets nieuws te proberen. We proberen geen survivalgame te zijn of een horrorgame, dus we zijn niet heel strict."

Breekbare wapens zijn over het algemeen een controversiële feature in games. Het is bijvoorbeeld een veel besproken element in Zelda: Breath of the Wild. Ook in de eerste Dead Island-game was niet iedereen even blij met het feit dat wapens stuk konden gaan.

Spelers verkennen in dit vervolg een door zombies overspoelde Los Angeles, waaronder Beverly Hills en Venice Beach. Men kan kiezen uit zes speelbare personages, waarbij elk personage een eigen persoonlijkheid en unieke dialogen heeft. Elke 'Slayer' kan daarnaast volledig aangepast worden via een nieuw skill-systeem. De game kan daarbij in co-op voor drie spelers doorlopen worden.

Dead Island 2 komt op 28 april uit op Epic Games Store, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One.

Dit artikel delen:

Lees meer

Gerucht: Xbox-presentatie vindt op 25 januari plaats Vooruitblik: 2023 wordt geweldig
9

Reacties op: Wapens kunnen stukgaan in Dead Island 2

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Dokter Caspari

    • 10 januari 2023 08:37
    Ah yes ieders favoriete gameplay mechanisme.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Zut

    • 10 januari 2023 08:49
    Verschrikkelijke keuze, echt een hele irritante feature. Kan me ook niet voorstellen dat er iemand is die hier wel goed op gaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 10 januari 2023 08:58
    Bij Zelda gingen ze gewoon veels te snel kapot, als ze wat langer mee gingen dan vond ik het eigenlijk wel ok. Hier zeggen ze nog niks over hoe lang het duurt voor je wapens opgebruikt zijn, kan misschien ook wel ff duren en hopelijk word het niet zo als in Zelda.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkRuleR

    • 10 januari 2023 10:55
    Een van de reden waardoor ik gestopt ben met deel 1.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    obi-twan kenobi

    • 10 januari 2023 11:57
    Dat is zeer jammer. Ik heb echt een hekel aan wapens die kapot gaan. De game staat nu een heel stuk lager op mijn te spelen lijstje.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Carnitez

    • 10 januari 2023 19:45
    Prima toch? Deden ze in ze vorige titels ook.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Akira

    • 10 januari 2023 23:40
    Waarom doen developers dit nou toch??? Alsof een koevoet na 4 schedels doormidden breekt.
    Zelda ging hier wel echt veel te ver in. Ben benieuwd hoe het bij Dead Island is.

    Als het net zo erg is als bij Zelda (wat ik betwijfel) sla ik hem over.
    Geldt trouwens ook voor de aakomende Zelda.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robert-Frans

    • 11 januari 2023 10:05
    'Hij legt daarin uit dat dit is gedaan zodat spelers meerdere wapens uitproberen. "Het gaat erom dat we spelers opties geven en ze motiveren om naar een werkbank terug te keren en iets nieuws te proberen."'

    Dat is de theorie inderdaad. In de praktijk verbreekt het meestal de flow van het spel, voegt het geen extra uitdaging toe en kan het beter weggelaten worden. Spelers worden daardoor vooral gemotiveerd om zoveel mogelijk uitwegen hierin te vinden, al dan niet met mods, zodat ze hun favoriete wapen zo lang mogelijk kunnen behouden.
    Er zijn betere manieren om het gebruik van meerdere wapens te stimuleren, bijvoorbeeld door de vijanden erop aan te passen.

    Het is net als de vrije markt: in theorie klinkt het leuk, met allerlei concurrerende bedrijven die zo elkaar stimuleren. Maar in de praktijk is het altijd weer wachten tot een paar grote vissen opdoemen, de rest opslokken en zo de markt alsnog grotendeels doodslaan. Maar toch blijven we erin geloven…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vogeltje

    • 11 januari 2023 14:46
    Erg vervelende feature, tenzij je ze gewoon kunt repareren. Als ze daarna helemaal verdwijnen, dan is dat voor mij wel een reden om er niet mee aan de slag te gaan. Misschien ligt de oplossing in een cheat of mod.

    Ik vind het erg leuk om andere en verschillende wapens te proberen, maar die keuze kan ik zelf wel maken.