Waarom Team Arena geflopt is | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Ongeveer een jaar na de release van Quake 3 kwam ID Software met een officiele uitbreiding: Quake 3: Team Arena. Deze uitbreiding is geen groot succes geworden. Daar waren een aantal redenen voor te bedenken, die 3D Action Planet op een rijtje gezet heeft.

Ten eerste is daar de prijs. In Nederland kost deze uitbreiding zo een 60/70 gulden, wat erg veel is voor een uitbreiding. Daarbij komt nog eens, dat het eigenlijk een gratis uitbreiding zou moeten zijn. Zo heeft Epic al bonuspacks uitgebracht met vele nieuwe maps, drie nieuwe karakters en nog een aantal kleine features. Team Arena daarentegen biedt maar 3 wapens, 4 powerups en een paar nieuwe maps. Wat ook niet slecht is, maar voor die prijs wel.

Een ander probleem is de nieuwe gamemodes. Deze zijn allemaal al lang verkrijgbaar via mods, en ook niet erg origineel. Plus het feit, dat Quake 3 zich minder leent voor team play als Half-Life, met zijn mods, zoals CS. Deze doen het veel beter op dat gebied.Compare that to the number of people playing Team Arena, which, as of this writing, is 396 people, most of which are bots. Counter-Strike? 34,008. Yes, thirty-four thousand eight. Team Arena is in somewhat of a catch-22: people don't buy it, because nobody plays it. Nobody plays it because nobody buys it.Tot deze conclusie was onze HanKu overigens ook al gekomen.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou