Gisteren maakte ik al melding van het feit dat Simsville nooit het daglicht zal zien. De enige reden die hiervoor werd gegeven was het feit dat het niet aan de hoge standaard van Maxis zou voldoen. Gamespot was hier niet tevreden mee en nam contact op met Patrick Buechner, de marketing director van Maxis.

Deze man benadrukt nog eens duidelijk dat het een beslissing van Maxis is geweest en niet van Electronic Arts (de uitgever). Maxis bestaat uit allemaal muggezifters die constant de kwaliteit in de gaten houden. Simsville had zo zijn leuke kanten maar na een tijdje spelen begon het toch te vervelen volgens Patrick. En dat is de reden dat ze er maar helemaal gestopt mee zijn.

Er werd gisteren ook bij verteld dat er aspecten uit Simsville gebruikt zouden worden in The Sims: Hot Date, de nieuwe uitbreiding voor The Sims. Men is er namelijk achter gekomen dat The Sims-fans niet alleen maar binnen dat huis van hun sims willen blijven, maar ook uitstapjes willen maken en zien waar ze werken e.d. Dit is dus, net als in Simsville, een schaalvergroting, alleen zal het in de expansion minder uitgebreid zijn als in Simsville de bedoeling was.GS: So would you say that SimsVille's design initially looked good on paper but was poorly executed within the game? PB: No, I wouldn't say that. Our design process at Maxis is very different from that of other studios, and that's how we've been able to create such hit products recently. The secret to our success is what we call an iterative design process, wherein we constantly reevaluate a specific game's design as we develop it. For example, The Sims changed quite dramatically from when Will Wright originally envisioned it seven years ago as a game about architecture to what the final game is about today. SimsVille also changed a lot from when we first started working on it more than a year and a half ago, and the decision to cancel its development didn't have anything to do with [its original concept].Voor de rest van de informatie surf je naar Gamespot.