Waarom online gamen de markt niet over zal gaan nemen | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

GameSlice heeft een intere ante column online gegooid, die als titel heeft "Online Gaming: Second Fiddle?". De column gaat over de toekomst van multiplayer games, schrijver Mark H. Walker beweert namelijk dat multiplayer games niet zoals velen denken langzamerhand de markt over gaan nemen, hiervoor legt hij enkele goed argumenten op tafel.

Eén argument is dat mensen altijd naar een eind of climax willen werken. In singleplayer mode is dit mogelijk maar in multiplayer games zal je altijd een open einde houden. Het spelen van bijvoorbeeld Asheron's Call heeft geen einde, na een lange tijd gamen houd je alleen een character met een experience level van hier tot Tokyo over, maar eindigen zal het niet.That climax/finish leads to why number three: Completion. Despite what my wife says about my garage, humans are an orderly species. We like to finish what we start, and often only start projects that we know we can finish. Despite its immense size, Baldur's Gate II will end (if you can stay awake long enough); Asheron's Call will not.Een ander bewijs waarom multiplayer gaming leuk is maar niet de markt over zal nemen is dat mensen graag een verhaal willen. Een headshot maken vanaf 30 meter afstand met Quake3: Arena is leuk, maar een hele dag Outcast'en is een stuk aantrekkelijker.

People want story, they want their games to sweep them off their feet and to them into a new, fantastical world. In most cases it takes a single player experience to craft that story. Blasting opponents in Quake II's Tokay Towers may be fun, but it doesn't give the player a beginning, middle, end, plot surprises, and character development – in other words, all the components that make a good story. Yes, it creates a universe –-as does Everquest, but the universe lacks a sense of movement toward ultimate climax and finish.

Om de andere drie argumenten te lezen is dit de plek waar je moet zijn.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou